וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המודיע

ענת קם

1.11.2009 / 0:01

על פי סקר שנערך לקראת כנס התקשורת בדימונה סבורים 76% מהציבור כי הן בסיקור מותו של סרן אסף רמון והן בסיקור התאבדותו של דודו טופז לא נהגו כלי התקשורת כראוי

76% מהציבור חושבים כי התקשורת חצתה קווים אדומים בסיקור מותו של סרן אסף רמון, כך עולה מסקר מיוחד שנערך לקראת כנס דימונה לתקשורת על ידי מכון המחקר מאגר מוחות. הסקר נערך בקרב 514 משיבים בגילאי 18 ומעלה.

בסקר נשאלה השאלה "לרונה רמון נודע לראשונה על מות בנה הטייס אסף רמון באמצעות צלמי עיתונות שהגיעו סמוך לביתה, וילדיו של דודו טופז שמעו לראשונה על התאבדותו באמצעות התקשורת. לפי דעתך, האם התנהגות התקשורת במקרים אלו היא התנהגות סבירה וראויה או התנהגות לא סבירה החוצה קו אדום?". 76% מהמשיבים השיבו כי ההתנהגות הייתה לא סבירה, 6% קבעו שכן.

מהתפלגות התשובות עולה כי 72% מהמשיבים בגילאי 18-41 התנגדו להתנהלות התקשורת לעומת 81% מהמשיבים בגילאי 42 ומעלה. כמו כן, 83% מהמשיבים החרדיים ענו שההתנהלות הייתה בלתי סבירה, לעומת 73% מהעולים החדשים ו-74% בקרב כלל המשיבים היהודיים.

הסקר נערך לקראת כנס תקשורת שיתקיים ביום שני הקרוב בדימונה, בהשתתפות בכירי התקשורת הישראלית. במסגרת הכנס יתקיים פאנל על גבולות האתיקה העיתונאית תחת הכותרת "פורנוגרפיה תקשורתית?", בו ישתתפו מנכ"ל חברת החדשות של ערוץ 2 אבי וייס, מנכ"ל חדשות 10 ראודור בנזימן, העורך הראשי של מעריב יואב צור ויושבת ראש מועצת הרשות השנייה נורית דאבוש. בנוסף ייערכו בכנס פאנלים בשאלת נחיצותו של ערוץ 1 בטלוויזיה, וכן פאנל עם כוכבי ערוץ הספורט אשר יעסוק בסוגיית ההשקעות בתקשורת הספורט בישראל והקושי להפיק ממנה רווחים.

לדברי ראש עיריית דימונה מאיר כהן: "התקשורת היא מעצמה בעלת השפעה מכרעת על עיצוב דעת הקהל ועל סדר היום הציבורי בכלל, ולכן כה חשוב לשמוע את בכירי תעשיית התקשורת הישראלית, אשר למעשה מחוקקים ומיישמים את כללי המשחק התקשורתיים ולהבין מהם כיצד הם בכל זאת מציבים גבולות בעידן שבו הדבר המרכזי הוא להיות זה שמפרסם ראשון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully