וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חפרפרת במשטרה

ענת קם

3.11.2009 / 16:57

כתבי הפלילים כועסים על היחס המועדף שקיבלו לטענתם איתי אנגל וצוות "עובדה" בסיקור חקירת הרצח של משפחת אושרנקו: "אותנו מידרו והם זכו להיות שותפים"

כתבי הפלילים כועסים על דוברות המשטרה שלטענתם העניקה ראיונות ופרטים בלעדיים מחקירת רצח משפחת אושרנקו למערכת התכנית "עובדה". אחת הטענות הבולטות היא תזמון הסרת צו איסור הפרסום מעל פרטי החקירה.

לדברי אחד הכתבים, הראיונות שערך צוות "עובדה" עם החוקרים התקיימו כבר בשבוע שעבר, שעה שיתר הכתבים לא זכו לראיונות און רקורד עד לחשיפת צו איסור הפרסום. לדבריו, "כתבים היו בהלם מזה, כולם חיכו לפענוח והיו בקשר עם גורמים במשטרה, אבל מידרו אותנו והם זכו להיות שותפים. זה לא שהיה פה תחקיר שהם השיגו לבד, המשטרה נתנה להם הכל על מגש של כסף".

כתב נוסף התייחס לחומרים הבלעדיים שיש ברשות מערכת "עובדה": "סיפרו לנו שהם צילמו בתוך זירת הרצח, וכתבים אחרים שרק ניסו לצלם מבחוץ קיבלו על הראש בגלל זה. אז נכון שנותנים לפעמים סיפורים בלעדיים, אבל לא נהוג שעיתונאי נכנס ככה לתוך צוות החקירה. יש הבדל בין רצון של המשטרה להראות שהיא עובדת לבין להכניס עיתונאי לתוך זירת פשע".

לוואלה! ברנז'ה נודע, כי במערכת "עובדה" ביקשו מספר פעמים ללוות את צוות החקירה, אולם המשטרה לא אישרה זאת, ואיפשרה אך ורק ראיונות עם חמשת החוקרים שהיו מעורבים בחקירה. בנוסף, בעקבות טענות של כתבים על היחס המיוחד שקיבלה מערכת התכנית, התערבו גורמים בפרקליטות המחוז וניסו למנוע את הסיקור הצמוד של התכנית.

דורון גלעזר, עורך "עובדה", מסר בתגובה: "למיטב הבנתי, מערכת עובדה לא קיבלה שום דבר שאין לכתבים אחרים, במסגרת ההיערכות המקובלת של המשטרה במקרים כאלה".

שלומי שגיא, דובר מחוז מרכז שחקר את הרצח, מסר בתגובה: "ההחלטה לגבי צמצום צו איסור הפרסום הינה משיקולי חקירה בלבד. ההתנהלות מול אמצעי התקשורת נעשית בשיתוף פעולה מלא ובהבנה מלאה. כתב שיש לו טענה כלשהיא מוזמן לפנות ישירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully