וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פתח לדיקטטורה אנטי תקשורתית"

ענת קם

8.11.2009 / 20:17

מועצת העיתונות החליטה להתנגד להצעת החוק המבקשת לאסור על צילום קטינים המעורבים בפלילים. שמונה נציגי ציבור חדשים הצטרפו למועצה כחברים

מליאת מועצת העיתונות החליטה היום (ראשון) להתנגד להצעת החוק של חברי הכנסת אורי אריאל, אריה אלדד, זבולון אורלב ואלי אפללו לפיה יאסר צילום קטינים ובני משפחתם הקרובה המעורבים בפלילים. על פי חוק הנוער הקיים כיום המעוגן גם בתקנון האתיקה של מועצת העיתונות, פרסום תמונות או פרטים מזהים של קטינים או בני משפחתם המעורבים בפלילים אסור, אולם הצעת התיקון לחוק מבקשת לאסור את עצם הצילום. ההצעה עברה בקריאה ראשונה ותידון ביום שלישי הקרוב בועדה לזכויות הילד בכנסת.

כתב מעריב אורי בינדר, חבר המליאה, אמר בדיון כי הצעת החוק היא "פתח לדיקטטורה אנטי תקשורתית". העיתונאי יעקב אחימאיר הדגיש כי "הצעת החוק לא נולדה בחלל ריק. היא נולדה משום שיש עבירות. חייבים להגיד שוב ושוב לעיתוני ולערוצי הטלוויזיה לא לפרסם את התמונות כי זה מה שמאפשר את החוקים". פרופסור יהודה פרידלנדר קרא לנשיאת המועצה השופטת דליה דורנר להקים צוות משותף עם יושב ראש הכנסת לבחינת הצעות חוק מאחר שהתנגדות ללא מעשים אינה שווה הרבה.

בתחילת ישיבת המליאה הצביעו החברים על צירוף נציגי ציבור חדשים לנשיאות המועצה. שמונת החברים החדשים הם פרופ' שולמית אלמוג מאוניברסיטת חיפה, עורך הדין אילן בומבך, עורך הדין ד"ר מוחמד וואתד, עורך הדין אופיר טל, נשיאת אוניברסיטת בן גוריון פרופ' רבקה כרמי, השגריר לשעבר יצחק מאיר, סגן יושב ראש המועצה להשכלה גבוהה פרופ' נחום פינגר ודוקטור יהודית ריכטר.

קודם לישיבת המליאה התקיימה ישיבה של נשיאות המועצה, בה הוחלט על שיתוף פעולה עם ארגון אג'נדה לקידום ייצוג מיעוטים בתקשורת הישראלית. המועצה תפרסם באתרה שאלון המיועד לכלי התקשורת, בו ייבחן מודל שיחייב את גופי התקשורת בשקיפות לגבי עובדיהם וקידום המיעוטים בקרבם.

לא נותנים פס

בישיבה נידון גם היתר כניסה לעזה ליושב ראש פדרציית העיתונאים העולמית איידן וויט. וייט ביקש לאחרונה ממנכ"ל לשכת העיתונות הממשלתית דני סימן היתר כניסה לעזה כדי להשתתף בכנס על אתיקה עיתונאית. חבר הנשיאות חיים שיבי סיפר כי סימן לא הנפיק את האישור בעקבות דו"ח שפרסם וויט בעקבות מבצע עופרת יצוקה, בו נטען כי צה"ל פגע בעיתונאים באופן יזום. שיבי קרא למועצה לסייע בכניסתו של וויט לעזה מאחר שנוכחותו עשויה לסייע לקידום שיח בין עיתונאים ישראלים ופלסטינים ומניעת כניסתו לעזה תקשה בקידום מטרה זו.

מזכ"ל המועצה אריק בכר אמר כי וויט לא עומד כיום בקריטריונים לקבלת תעודת לע"מ ועקב כך גם לא בהיתר כניסה לעזה מטעם הלשכה. השופטת דורנר אמרה כי "זה מטומטם לא לתת לו להכנס בגלל שהוא אנטי ישראלי, אבל אם הוא לא עומד בקריטריונים לקבלת תעודת עיתונאי אין מה לעשות".

מנכ"ל לע"מ דני סימן מסר בתגובה: "אדם זר שמגיע לארץ בשליחות לא עיתונאית, זה לא התפקיד שלי להנפיק לו אישור כניסה. אני מעניק על פי זכות לתעודת עיתונאי למי שמגיע לעבודה כעיתונאי בישראל. מי שלא עמד בקריטריונים לא יקבל, חד וחלק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully