וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סאגה קולנועית

ענת קם

9.11.2009 / 10:54

התאריך האחרון להארכת זיכיון ערוץ 10 צפוי להידחות שוב, זאת מאחר שהצדדים לא הצליחו להגיע להסכמות בכמה סוגיות שעל הפרק בהן גם מחויבויות הערוץ לקולנוע

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה עורך הדין אבי ליכט צפוי לדחות את התאריך האחרון לקבלת החלטה בעניין הארכת זיכיון ערוץ 10 מה-25 בנובמבר. לוואלה! ברנז'ה נודע, כי על אף דיונים מרתוניים שהתקיימו אמש עד שעות הערב וממשיכים להתקיים גם היום בעניין הצעת החוק המשותפת של משרד האוצר והתקשורת לפתרון סוגיית הערוץ, טרם הושג נוסח המוסכם על כל הצדדים, כולל ערוץ 10, שניתן יהיה להעלות היום להצבעה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת. עם זאת, ההערכות הן כי משרדי הממשלה להוטים לסיים את הפרשה והדחייה לא תמשך זמן רב. בימים הקרובים תופץ הצעת החוק לגורמים הרלוונטיים ותידון בתוך כעשרה ימים.

ועדת הכלכלה של הכנסת קבעה בישיבתה ב-27 באוקטובר כי הצעת החוק תגובש לע ידי המשרדים ותוגש עד היום, 9 בנובמבר, לקריאה ראשונה, תוך כוונה לאשרה בקריאה שנייה ושלישית עד ה-25 בנובמבר, אז פגה ההארכה שבתקנות שר התקשורת לדחיית מכרז ערוץ 10. הארכה זו ממילא ארוכה יותר ממה שתוכנן במקור - תקנות השר אמורות היו לדחות את המכרז בשבועיים בלבד - וצפויה לעורר התנגדות בקרב הגורמים הקוראים לפרסום מכרז מיידי, בהם ארגוני היוצרים וזכיינית ערוץ 2 לשעבר טלעד.

בין הנושאים הנידונים כעת בין הצדדים ישנה סוגיית הקולנוע, אשר כעת נעשים מאמצים להכניסה לתוך הצעת החוק. חובות הערוץ בתחום זה נאמדים ב-26 מיליון שקלים. בנוסף, צפויים סעיפים בחוק לחול גם על זכייניות ערוץ 2, בעיקר בתחום דמי הזיכיון והתמלוגים ולא בתחום מחויבויות התוכן.

בערוץ 10 סירבו להגיב לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully