וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת העורכים מתנגדת לתיקון לחוק הנוער

ענת קם

9.11.2009 / 20:51

התיקון מבקש לאסור צילום קטינים ואת בני משפחתם המעורבים בפלילים. שקלאר פנה בנושא ליו"ר הועדה לזכויות הילד ח"כ דני דנון

מנכ"ל רשות השידור מוטי שקלאר פנה היום (שני) ליושב ראש הוועדה לזכויות הילד של הכנסת חבר הכנסת דני דנון בעניין הצעת התיקון לחוק הנוער, שתאסור צילום קטינים ובני משפחתם הקרובה המעורבים בפלילים, ואמורה לעלות לדיון בישיבת הוועדה שתתקיים מחר. על פי הצעת החוק, עצם צילום קטינים ובני משפחתם המעורבים בפלילים ייחשב עבירה, ולא רק פרסום התמונות כפי שקבוע היום בחוק. את ההצעה לתיקון הגישו חברי הכנסת אריה אלדד, זבולון אורלב, אורי אריאל ואלי אפללו.

שקלאר פנה לדנון בתוקף תפקידו החדש כיושב ראש ועדת העורכים והביע את התנגדותה התקיפה של הועדה להצעת החוק. לטענת שקלאר, מדובר בהצעת חוק אשר אם תעבור תפגע פגיעה אנושה בחופש הביטוי, חופש העיתונות וזכות הציבור לדעת. נוסף לפגיעה בתקשורת, טוען שקלאר כי התיקון לחוק יפגע בסופו של דבר דווקא בבני הנוער עליהם מעוניינת ההצעה להגן. במכתבו כתב שקלאר, כי "לא בכדי נאמר כי העיתונות היא כלב השמירה של הדמוקרטיה. היא זו אשר מביאה לכל בית ובית במדינת ישראל את סיפורה של האם המרעיבה, היא זו שחושפת התעללות של גננת בגן ילדים ובמובנים רבים היא זו שנלחמת את מלחמתם של הילדים החלשים והנדכאים שללא עזרת התקשורת איש לא היה שומע את קולם וסיפורם. היעלה על הדעת שסיפורים אילו לא יסופרו? במידה והצעת החוק תעבור, למקום מחשכים אנו צועדים. התוצאה של הצעת החוק תהיה אחת, ואחת בלבד: כלי התקשורת בארץ יפסיקו לסקר ולספר את סיפורם החשוב של הקטינים במדינת ישראל. לא יקום, ובצדק יש לאמור, כתב או עורך שיסכים להסתכן ולעבור על החוק".

שקלאר ביקש מהשרים להתלונן בפני המשטרה על כתבים וכלי תקשורת אשר עברו על החוק הקיים האוסר חשיפת זהות קטין במקרים פליליים שונים ולמצות את הדין בנושא זה, וקרא להם "לא להקריב את התקשורת בישראל על מזבח פופוליסטיות רגעית".

התנגדות ועדת העורכים מצטרפת להתנגדות מועצת העיתונות בראשות השופטת בדימוס דליה דורנר. בישיבת מליאת המועצה שהתקיימה אתמול הוחלט כי המועצה תביע את התנגדותה הנחרצת לחוק, אשר הוגדר על ידי חבר המליאה וכתב מעריב אורי בינדר כ "פתח לדיקטטורה אנטי תקשורתית".

חבר הכנסת דני דנון מסר בתגובה לדברים: "לנגד הוועדה לזכויות הילד יעמדו שיקולים רבים בקבלת ההחלטה וביניהם חופש הביטוי, חופש העיתונות ושמירה על הפרט. עקרונות אלו הם הבסיס של מדינה דמוקרטית ושיווניות ואינני מתכוון לפגוע בהם. מנכ"ל רשות השידור ונציגי גופי תקשורת נוספים הוזמנו בין שאר הגופים המקצועיים להשתתף מחר בדיון בנושא בוועדה ולהשמיע את דעותיהם, אין לנו ספק שלאחר דיון מעמיק תתקבל החלטה נכונה לחברה הישראלית."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully