וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת העיתונות תגיש הצעה לתיקון חוק הנוער

ענת קם

10.11.2009 / 15:21

הועדה לזכויות הילד של הכנסת החליטה לאפשר למועצה ולועדת העורכים להגיש הצעה לתיקון המבקש לאסור צילום קטינים החשודים בפלילים. קדמן: "מועצת העיתונות היא גוף לא רלוונטי"

מועצת העיתונות וועדת העורכים יגישו בתוך חודש הצעה מתוקנת לתיקון חוק הנוער, לפיה יוסר סעיף איסור הצילום, אך תוגבר הענישה ויגדלו הקנסות שיוטלו על כלי תקשורת שעברו על איסור פרסום תמונות ופרטים מזהים על קטינים ומשפחתם הקרובה המעורבים בפלילים. בדיון סוער שהתקיים מוקדם יותר היום בועדה לזכויות הילד של הכנסת הוחלט כי הועדה תתכנס שוב בעוד חודש לדון בהצעה המתוקנת ולהצביע עליה.

ד"ר יצחק קדמן, מנכ"ל המועצה לשלום הילד, טען בישיבה כי "מועצת העיתונות היא גוף לא רלוונטי שלא מטפל בנושא בצורה הראויה". בתגובה קרא מזכ"ל המועצה אריק בכר לעברו ולעבר חבר הכנסת אלי אפללו, מיוזמי החוק, “מתי בפעם האחרונה הגשתם תלונות למועצה? הצעת החוק מיותרת, החוק הקיים יעיל אך לא מקפידים לאכוף אותו". נציג משטרת ישראל הציג בישיבה נתונים הנוגעים לעבירות על החוק, לפיהם בחמש השנים האחרונות הוגשו 24 תלונות על פרסום תמונות ופרטים מזהים של קטינים, מתוכן נידונו בפועל רק חמש.

בישיבה היום השתתפו גם מנכ"ל חברת החדשות של ערוץ 2 אבי וייס, מנכ"ל רשות השידור ויושב ראש ועדת העורכים מוטי שקלאר, היועצת המשפטית של ערוץ 10 עו"ד דבורה קמחי, עו"ד ליאת ברגמן ממשרד ליבליך-מוזר שייצגה את העיתונים ידיעות אחרונות והארץ, איתי לנדסברג מערוץ 1 ונציגים נוספים.

חבר הכנסת דני דנון, יושב ראש הועדה, אמר לוואלה! ברנז'ה: "מאז שהתחלתי לטפל בהצעת החוק הבהרתי למציעים שבמתכונת הנוכחית אי אפשר יהיה לקדם אותה והם הבינו שאיסור הצילום ישונה. ההישג של הדיון היום הוא האיזון בין חשיפת ילדים בניגוד לרצונם וחופש העיתונות. יחד עם זאת צריך לשנות כמה סעיפים בחוק ומועצת העיתונות תקבע כללים ברורים ומחייבים של טשטוש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully