וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק שימור היצירה

ענת קם

12.11.2009 / 0:01

ההסדר המסתמן בדרך להארכת זיכיון ערוץ 10: ההשקעה העתידית בקולנוע בה יחויב הערוץ, תהיה בחלקה על חשבון ההשקעה בסוגה עילית

משרדי האוצר והתקשורת צפויים לפרסם היום (חמישי) את תזכיר הצעת החוק להארכת זיכיון ערוץ 10 על מנת לקבל את עמדות הציבור לקראת הגשתו לועדת השרים לענייני חקיקה, שצפויה לדון בחוק ביום ראשון בעוד כעשרה ימים.

בימים האחרונים מנהלים נציגי המשרדים, לצד אנשי הרשות השנייה, דיונים אינטנסיביים לקראת הגעה להסכמה על נוסח ההצעה מאחר שעל פי לוח הזמנים שנקבע בישיבת ועדת הכלכלה לפני כשבועיים, הצעת החוק הייתה אמורה לעלות בקריאה ראשונה ביום שני האחרון. כפי שפורסם בוואלה! ברנז'ה, בשל העיכוב שנוצר צפוי המשנה ליועץ המשפטי לממשלה אבי ליכט לדחות את המועד האחרון להחלטה בנושא מה-25 בנובמבר לתאריך אחר.

לוואלה! ברנז'ה נודע, כי ההשקעה העתידית בקולנוע בה יחויב ערוץ 10, צפויה להגיע בחלקה על חשבון ההשקעה בסוגה העלית, כלומר חלק קטן מהסכום אותו יחוייב הערוץ להשקיע בסוגה עילית, יופנה להשקעה בקולנוע. לצד זה יחויב הערוץ להשקעה נוספת בקולנוע, בסכום נמוך מהסכום אותו הוא משקיע היום. הצעה זו, אם תתקבל, תחול גם על בעלי הרישיונות או הזכיינים הנוספים. לדברי גורם הבקיא בפרטי המשא ומתן, הצעה זו מקובלת על ארגוני היוצרים.

אחת האפשרויות הנבדקות להחזרת חובות העבר של ערוץ 10 בתחום הקולנוע, הנאמדים בכ-24 מיליון שקל, היא המרת חלק מהסכום להשקעה בהפקות טלוויזיה בסוגה עלית. בנוסף, רעיון קרן הפקות המקור של האוצר טרם נזנח לגמרי וייתכן כי יימצא פתרון שיכלול את אפשרות השימוש בקרן להחזרת העבר שלהטינוהערוץ לקולנוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully