וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ניסיון להגביל את התקשורת, יוביל את ישראל למדרון מסוכן"

ענת קם

12.11.2009 / 11:40

נשיאת מועצת העיתונות דורנר תוקפת את דברי מזוז המצוטטים במעריב לפיהם הוא צפוי לפעול להגבלת חופש העיתונות. משרד המשפטים: "הפרסום המופרך מדגים את הבעיה"

נשיאת מועצת העיתונות השופטת בדימוס דליה דורנר הגיבה הבוקר (חמישי) לדברי היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז, כפי שצוטטו על ידי כתב מעריב שלום ירושלמי, לפיהם יש לנטרל את הזכויות שמקבלת העיתונות בלי הצדקה. דורנר קוראת ליועץ המשפטי לממשלה לחזור בו מהמתקפה על העיתונות, ומזהירה כי כל ניסיון להגביל את החופש של התקשורת לפעול תוביל את ישראל למדרון חלקלק ומסוכן. לדברי דורנר, "עיתונות מותר שתהיה לה אג'נדה. כנשיאת מועצת העיתונות אני יכולה לומר בבירור כי ראוי שתהיינה דעות שונות באמצעי התקשורת השונים, ועיתון רשאי להחזיק באג'נדה. כל ניסיון להגביל את חופש העיתונות הוא תחילתו של מדרון חלקלק ומסוכן, שמתחיל במקום אחד ועלול להוביל לדברים רעים אחרים. כל זמן שיש בישראל ריבוי של אמצעי תקשורת וחופש הבעת דעה עצמאית בכל אחד מהם, המצב הוא תקין. אם מישהו רואה בעיה בבעלות צולבת על כלי תקשורת זה או אחר, מותר לו להודיע על כך".

מעריב מצטט הבוקר דברים שאמר מזוז בשיחות סגורות לפיהם העיתונות אינה ראויה לחופש שהיא נהנית ממנו: "הפרצוף של העיתונות הוא לא דמוקרטי אלא מקארתיסטי, זו לא העיתונות שאני הכרתי. אין בה מינימום של אובייקטיביות נדרשת ודיון אמיתי". על פי הידיעה במעריב, מזוז צפוי לפעול לשינוי והגבלת חירויות העיתונים, עוד לפני תום כהונתו בינואר 2010, וזאת משום שלטענתו היא אינה משרתת את תפקידה. על פי מעריב מזוז אמר את הדברים על רקע טיפול התקשורת בדיון על פיצול סמכויות היועץ המשפטי לממשלה, שמונע לדבריו מאינטרסים של בעלי כלי התקשורת.

משרד המשפטים: "מניפולציה מכוערת ומשוללת יסוד"

דובר משרד המשפטים התייחס הבוקר לפרסום במעריב וטען כי הדברים משוללים כל יסוד. בהודעה שפרסם נכתב: "הדברים שפורסמו במעריב הם מניפולציה מכוערת ומשוללת יסוד של דברים שונים לחלוטין, שהוצאו מהקשרם, שנאמרו על ידי היועץ בפורום סגור.

"הדברים התייחסו לסוגיה העקרונית-כללית של הגנה על חופש העתונות, ככלי מרכזי להבטחת הדמוקרטיה וחופש הביטוי בעידן של אינטרסים כלכליים וזיקות אחרות, והצורך להבטיח כי השימוש בזכויות-היתר והחסינויות הניתנות לעתונות על ידי החברה לא ינוצלו לרעה. סוגיה זו מצויה בשיח המשפטי-ציבורי מזה מספר שנים ואין בדברים כל חידוש. הדברים גם לא נאמרו בהקשר של יוזמה עכשווית או עתידית קונקרטית של היועץ. הדברים נאמרו בהקשר עיוני-כללי ולא התייחסו לסיקור בתקשורת של סוגיית פיצול תפקיד היועץ, אשר מתאפיין בריבוי דעות, או כל נושא קונקרטי אחר. הפרסום המופרך היום במעריב מדגים את הבעיה האמורה".

במשרד המשפטים סרבו להתייחס לדבריה של דורנר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully