וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה משעמם את דליה דורנר?

ענת קם

12.11.2009 / 20:17

התכניות של ערוץ 1. נשיאת מועצת העיתונות השתתפה ביום עיון של רשות השידור בנושא אתיקה. מנכ"ל הרשות לשעבר אלוני: "מה עשו הפרשנים שהם יכולים ללמד את ראש הממשלה?"

יום עיון בנושא אתיקה בשידור הציבורי התקיים היום בירושלים תחת הכותרת "אתי-קשורת" בהשתתפות בכירי הרשות ונציגי האקדמיה. המושב הראשון של הכנס עסק בקוד האתי החדש של רשות השידור שנחשף בוואלה! ברנז'ה בחודש מאי האחרון, וכולל 25 סעיפים הנוגעים לחופש ביטוי, חיסיון מקורות, ניגוד עניינים, אובייקטיביות ועוד. הקוד אושר על ידי ועדת האתיקה של רשות השידור.

אחד המשתתפים בפאנל, ד"ר יובל קרניאל העומד בראשות ועדת האתיקה של הרשות, אמר: "חלק מהרציונל של הרפורמה ברשות השידור הוא קוד אתי חדש המתאים לתקופה העכשווית, לא מדובר במהפכה או שינוי אלא בהמשך הדרך של מסמך נקדי. זכות הציבור לדעת הגינות ואיזון הם הבסיס לקוד החדש, בגלל שמדובר בשידור ציבורי התפיסה היא של רף גבוה לאתיקה מקצועית, המותאמת לעידן החדש. אנו מבינים שיש לנו תפקיד מיוחד ויש להציב אלטרנטיבה לשידור המסחרי, אנחנו לא עבדים של רייטינג ומפרסמים, אנו מציבים במרכז את הציבור".

משה נגבי הפרשן המשפטי של קול ישראל אמר: "עיתונאי צריך לשאול את עצמו שתי שאלות: האם העובדות נכונות והאם לציבור יש אינטרס לדעת אותן. בנושא הבעת הדעה, הקוד האתי החדש לא הלך מספיק רחוק, כל דבר שהוא לא חדשות ניתן להביע בו דעה אישית, עיתונאי טוב הוא עיתונאי דעתן. זה הוא סודה של התכנית של לונדון וקירשנבאום בערוץ 10 שלצערי לא מצאה את דרכה לערוץ 1 בגלל סיבות כלכליות. הפיתרון לגבי הבעת דעה, הוא שכששדר מביע דעה אישית צריך לדאוג שבאותה התכנית תופיע גם הדעה הנגדית".

יאיר אלוני מתמרמר

בפאנל שעסק בדילמות האתיות ברשות השידור התייחס אריה גולן למעורבותו הפוליטית מחוץ לאולפן הרדיו: "תשפטו אותי רק לפי השידור ולא במה שאני עושה בזמני הפנוי, גם אני אזרח במדינה הזו. את החדשות אני מגיש באופן 'מאולף' ברשות כבר 40 שנה, התרגלתי להיות מאוזן, ממלכתי ולא להביע דעות אישיות בעיקרון. אבל גם אני רוצה בתחנה שאני עובד בה איים של מגישים שיש להם 'רישיון להרוג', אסרטיביים ודעתנים מהסוג של גבי גזית, כל גוף משדר לדעתי צריך אחד או שניים כאלה".

יאיר אלוני , המנכ"ל הקודם של רשות השידור: אני מתמרמר למשמע הדברים וגופי נעשה חידודים כאשר עיתונאים מגישים בבחינת מטיפים, פרשנים ודרשנים, אני שואל את עצמי מה הם עשו עד כה בחייהם שהם יכולים ללמד את ראש הממשלה והנשיא מה נכון ומה לא, ברשות אין מקום למגישים להביע דעה אישית".


אלכס גלעדי:" אם תמשיכו עם המספרים האלה תמותו מיתה טבעית"

במושב השלישי שעסק בחשיבות וייחוד השידור הציבורי אמר נשיאת מועצת העיתונות, השופטת בדימוס דליה דורנר "כמעט כל התכניות בערוץ 1 משעממות אותי. הרדיו הוא טוב מאוד , הוא יכול להיות דגל לטלוויזיה כשאני מתראיינת ברשת ב' כולם שומעים אותי". לשאלת המנחה עמנואל הלפרין ענתה דורנר שהיא משתעממת כי "יש הרבה תכניות דת, למה אין תכנית כמו לונדון את קירשנבאום למשל? היכן הבידור, המוסיקה, הדרמות הישראליות, למה אין דרמות כמו בערוצים המסחריים?"

נפתלי גליקסברג, יושב ראש פורום היוצרים הדוקומנטריים לשעבר, ענה לדורנר כי "עשיית טלוויזיה זה מקצוע , כפי שאני לא הייתי מייעץ בענייני משפט כי יש צורך בהבנת המדיום". נשיא קשת וממייסדי הטלוויזיה הישראלית אלכס גלעדי אמר "מספיק לומר שרייטינג הוא לא חשוב, אתם חייבים לקהל שממן את השידור הציבורי , אם תמשיכו עם המספרים האלה תמותו מיתה טבעית. רייטינג זו לא מילה גסה, התכנית 'רוקדים עם כוכבים' ב-BBC היא תכנית הדגל. זו לא בושה להביא קהל מדי פעם מי שחושב שיש לו זכות להגיד שרייטינג זה לא העיקר, זה אליטיזם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully