וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציגות ישראלית מכובדת בפסטיבל IDFA 2009

ענת קם

15.11.2009 / 18:20

הסרטים "סיפור קפקאי", "קרבת דם", "סייד קשוע פחדן מלידה" ו-"השמצה" שהופקו בתמיכת הרשות השניה ישתתפו בפסטיבל שיתקיים באמסטרדם

ארבעה סרטים תיעודיים שהופקו בתמיכת הרשות השנייה ישתתפו בפסטיבל הסרטים IDFA אמסטרדם 2009. הסרטים התיעודיים "קרבת דם", "סייד קשוע פחדן מלידה" ו-"סיפור קפקאי" מועמדים השנה לפרסים בפסטיבל והסרט "השמצה" התקבל לפורום של הפסטיבל, שיתקיים בין ה-19 ל-29 בנובמבר ונחשב לאחד מפסטיבלי הסרטים החשובים והמובילים בעולם.

הסרט "קרבת דם" בבימוי נעה בן הגיא ובהפקת עדנה ואלינור קוברסקי מחברת עדן הפקות נבחר לתחרות המרכזית של פסטיבל IDFA, יוקרן שם בבכורה עולמית ויתחרה בקטגוריית סרטים דוקומנטריים באורך מלא. הסרט מציג את סיפורה של פנינה, אחות סבתה של בן הגיא, שנעלמה בשנות הארבעים ולאחר מלחמת ששת הימים מתגלה כי היא נישאה למוסלמי ושינתה כליל את חייה. הסרט "סייד קשוע פחדן מלידה" בבימוי דורית צימבליסט ובהפקת האחים הימן יוקרן במסגרת ה- Mid Length Competition. יוצרי הסרט ליוו במשך שבע שנים את קשוע לאורך הטלטלות והאירועים שמשנים את חייו.

הסרט "סיפור קפקאי" בבימוי והפקה של שגיא בורשטיין נבחר להיות בין הסרטים התיעודיים שיוצגו בפורום הנערך במקביל לפסטיבל. לפורום מוזמנים עשרות מנהלי המחלקה הדוקומנטרית מתחנות טלוויזיה בכל העולם, הבוחנים רכישה של סרטים קצרים שמוצגים שם. "סיפור קפקאי" הוא סיפור מסע בלשי העוקב אחר הדרך המפותלת שעשו כתבי היד המקוריים של פרנץ קפקא עד לדירה מוזנחת במרכז תל אביב. הסרט "השמצה" של יואב שמיר, בהפקת פיליפה קוברסקי וקרן מחוץ לתחרות במסגרתIDFA- Reflecting Images: Masters. הסרט מציג את האנטישמיות המודרנית בעולם ובוחן את הסמיכות בינה ובין האנטי-ציונות.

חפשו אותם בערוץ 2

הסרטים ישודרו במסגרת "רצועה מהחיים", רצועת סרטים דוקומנטריים של הרשות השנייה שמשודרת בערוצים המסחריים. מנשה סמירה, מנכ"ל הרשות השנייה מסר: "השתתפותם של סרטי הרשות בפסטיבלים בינלאומיים וזכייתם בפרסים יוקרתיים משקפת את איכותם. התמיכה וההשתתפות תורמת ומחזקת את הז'אנר התיעודי - שנוכחותו בלוחות השידורים חשובה ביותר, אך אינה מספקת. שידורם של סרטים אלו מעשירה ומוסיפה פן נוסף לתמהיל השידורים לטובת ציבור הצופים ולהעמקה בנושאים חברתיים ואנושיים".

סרטים ישראליים נוספים שישתתפו בפסטיבל הם "גוגל בייבי" של ציפי ברנד-פרנק, זוכה פסטיבל דוקאביב 2009, המציג סטארט אפ ישראלי חדש של פונדקאות בין-לאומית וישתתף בתחרות לסרטי תעודה באורך של עד 60 דקות, "ליידי כל אל-ערב" של איבתיסאם מראענה המציג את סיפורה של דואה פארס, הנערה הדרוזית הראשונה שזכתה בתחרות היופי של מדינות ערב; "לראות אם אני מחייכת" של תמר ירום המציג את סיפוריהן של חיילות לוחמות בגדה המערבית, הסרט "ישראל בע"מ" שיתחרה בקטגוריית Reflecting Images, "החדר השחור" שיוקרן בפורום הפסטיבל וסרטים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully