וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת כלכלה אישרה מעבר לשידור ברישיונות בינואר 2012

ענת קם

16.11.2009 / 13:05

הועדה אישרה מספר סעיפים ברפורמה בשידור המסחרי. שר התקשורת: נקים ועדה שתדון בהגדרת הז'אנרים המשודרים

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה פה אחד את הסעיפים 1-11 בהצעת החוק לרפורמה בשידורים. הסעיפים כוללת גם את תאריך המעבר לרישיונות שנקבע ל-1 בינואר 2012 זאת על אף התנגדותה של זכיינית ערוץ 2 קשת בדיון.

מנכל קשת אבי ניר הביע את עמדת הזכיינית לפיה יש להקדים את המעבר לשיטת הרישיונות כבר ל-2011. בתגובה לדבריו השיבו מנכ"ל הרשות השניה ונציגות משרדי המשפטים והתקשורת עורכות הדין דנה נויפלד ונגה רובינשטיין כי תאריך היעד נקבע לשנת 2012 כדי לאפשר היתכנות כלכלית לערוץ שלישי להכנס לשוק וכן כדי לפנות תדרים.

סמנכ"ל הרגולציה של HOT יורם מוקדי טען גם הוא כי לא ניתן להקדים את המעבר לרשיונות: "הסיכוי להקדים הוא בלתי אפשרי. זו מטלה שלוקחת המון זמן ונקבעו לוחות זמן צפופים לסגירת השידור האנלוגי שתפנה תדרים. גם בכל הנוגע לשחקנים חדשים -אין התכנות, אין תדר וזה לא יוסיף לנו בריאות".

משרד האוצר התבקש להשיב בישיבה הבאה האם החלת הערבויות בחוק שמבקש הרישיון להמציא, יחול גם על סרטים ישראלים (כלומר השקעה בקולנוע) ולא רק על סוגה עילית. נציגי ערוץ 10 מתנגדים להצעה זו.

שר התקשורת משה כחלון הודיע בדיון כי לאחר שתאושר הרפורמה תוקם ועדה שתפעל לצד מועצת הרשות השנייה ותבהיר את הגדרות הז'אנרים השונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully