וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההפסד התפעולי של מעריב ירד ברבעון השלישי ב-55%

יעל חלק

17.11.2009 / 10:27

העיתון מזהיר: ישראל היום, היוצא לראשונה במהדורת סוף שבוע, יגביר התחרות בענף וישפיע לרעה על תפוצת מעריב

קבוצת "מעריב" דיווחה הבוקר על רבעון נוסף של הפסדים: הכנסותיה של החברה הצטמצמו ב-8.5% והסתכמו ב-98 מיליון שקל. עם זאת, תוכנית הקיצוצים שמפעילה "מעריב" נושאת פירות חלקיים: ההפסד התפעולי של החברה ירד בכמחצית ל-8 מיליון שקל לעומת הפסד תפעולי של 18 מיליון שקל ברבעון המקביל. בשורה התחתונה, הציגה החברה הפסד של 11.2 מיליון שקל ברבעון השלישי לעומת הפסד של 23 מיליון שקל ברבעון המקביל.

במעריב ציינו כי ההפסדים ברבעון השלישי ובתשעת החודשים הראשונים של השנה הביאו לשחיקה מהותית בהונה העצמי של החברה ולהיווצרותו של הון חוזר שלילי. ברבעון השלישי היה תזרים המזומנים של החברה שלילי בהיקף של 3.5 מיליון שקל ובתשעת החודשים הראשונים היה תזרים המזומנים שלילי בהיקף של 34 מיליון שקל. במעריב ציינו עוד כי החל מחודש נובמבר צפוי החינמון ישראל היום להדפיס עיתון גם במהדורת סוף שבוע, הוא יגביר את התחרות בענף, וישפיעה לרעה על תפוצת מהדורת סוף השובע של עיתון מעריב. מהדורת סוף השבוע הראשונה של ;ישראל היום תופץ ביום שישי הקרוב.

בסוף הרבעון השלישי הסתכם ההון החוזר השלילי של החברה ב-146 מיליון שקל לעומת הון חוזר שלילי בהיקף של 85.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה. הונה העצמי של החברה בסוף הרבעון השלישי הסתכם ב-59 מיליון שקל לעומת הון עצמי בהיקף של 167 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

הפסד של 49 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2009

בפתח הדו"חות הכספיים כתבו רואי החשבון של מעריב כי "המשך פעילותה של החברה במתכונתה הנוכחית ויכולתה לעמוד בהתחייביותיה מותנה בעמידה בתוכנית העסקית ובתחזית תזרים המזומנים הנגזר ממנה, במיחזור והעמדת הלוואות והמשך העמדת מסגרות אשראי על ידי תאגיד בנקאי (בנק הפועלים) שהוא המממן העיקרי של החברה, מתאגידים בנקאיים אחרים, תאגידים חוץ בנקאיים, על ידי בעלי מניותה ובאמצעות הצעת נירות ערך לציבור לרבות על דרך הנפקת זכויות".

בדו"חותיה הסבירה החברה את הקשיים הכלכלים עמם היא נאלצת להתמודד. במעריב הסבירו כי ברבעון השלישי של 2009 נמשכה מגמת הקיטון של הפרסום בעיתונות המודפסת, יחד עם המשך הסטת תקציבי הפרסום לאינטרנט. בנוסף לירידה בהיקפי הפרסום, נמשכה השחיקה במחיר הממוצע של מודעות כתוצאה מהמיתון במשק. במעריב ציינו גם כי במהלך הרבעון השלישי חלה עליה של 1% במחירי הנייר שצרכה החברה.

בתשעת החודשים הראשונים של השנה הסתכמו הכנסות החברה ב-285 מיליון שקל, ירידה של 11% לעומת התקופה המקבילה. ההפסד התפעולי שמציגה החברה הסתכם ב-38 מיליון שקל לעומת הפסד תפעולי של 55 מיליון שקל בתקופה המקבילה. בשורה התחתונה, הציגה החברה הפסד של 49 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2009 לעומת הפסד של 71 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

במעריב התייחסים ליכולת החברה לעמוד בחובותיה, ובהנהלת החברה העריכו כי החברה תעמוד בפירעון החובות, הכוללים התחייבויות אג"ח בהיקף של 31 מיליון שקל ואשראי מתאגידים בנקאיים. נכון לסוף הרבעון השלישי של 2009 למעריב חוב בהיקף של 106.4 מיליון שקל לבנקים. העמידה בהחזר החובות מותנת בעמידה בתוכנית העסקית שהציבה החברה ובהשגת מקורות מימון.

קבוצת מעריב מוציאה לאור את העיתון היומי "מעריב", רשת מקומונים ומגזינים שונים, ביניהם "את", "מעריב לנוער", "נשיונל ג'יאוגרפיק", "להיות הורים" ו"גורמה", ומפעילה של אתר nrg.

  • עוד באותו נושא:
  • מעריב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully