וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דין ערוץ 10 כדין ערוץ 7?

ענת קם

18.11.2009 / 1:39

במכתב למשרד התקשורת תוקפת טלעד את איומי ערוץ 10 בהחשכת המסך: "אין ספק שלא מדובר על 'הפסד גדול' לרב תרבותיות ולתרבות הישראלית"

טלעד העבירה למשרד התקשורת את התייחסותה להצעת החוק הממשלתית בעניין הארכת זיכיון ערוץ 10, בה היא טוענת לפגיעה חוקתית בזכויותיה וכן תוקפת את העובדה שבחוק לא מעוגנת החזרה מיידית של הכספים שהרשות השנייה חייבת לה. במכתב ליועצת המשפטית של המשרד עו"ד נגה רובינשטיין באמצעות עורכי הדין גדעון קורן וגיא קדם טענה טלעד כי היא מתנגדת לכל חקיקה שתוצאתה היא אי קיום מכרז חדש על הפעלת ערוץ 10, או חקיקה שתאריך את זיכיון ישראל 10 מעבר לזמן הדרוש לקיום המכרז.

על פי המכתב טלעד שומרת על זכותה לגשת למכרז על הפעלת הערוץ, וחקיקה שתמנע את קיום המכרז תפגע בזכותה לחופש העיסוק. עוד נטען, כי הכשרת הפרות ישראל 10 והארכת זיכיונה שקולה לניסיון להכשיר את שידורי הרדיו הפיראטיים של ערוץ 7 שנמנע על ידי בג"צ. טלעד מאשימה את הרגולטור שגרם למצב בו כחודשיים לפני תום תקופת הזיכיון עדיין אין מכרז, וטוענת כי הטענה לפיה קיים מצב נתון בו לא ניתן להספיק לקיים מכרז היא "לעג לרש".

טלעד תוקפת את איומי ישראל 10 להחשיך את המסך וכותבת כי מועצת הרשות השנייה מוסמכת להורות על שידורי גישור עד לבחירת זכיין חדש. כמו כן נטען כי החשכת המסך לא תפריע למרבית תושבי ישראל בהתחשב בנתוני הצפייה הנמוכים של הערוץ. לטענת טלעד, "לכל היותר ציבור הצופים לא יצטרך עוד להתלבט בין 'תוכנית הדגל' של ישראל 10 'הישרדות' לבין 'יצירות פאר' טלוויזיוניות אחרות בערוץ 2 כגון 'רוקדים עם כוכבים' או 'האח הגדול'. אין ספק שלא מדובר על 'הפסד גדול' לרב תרבותיות ולתרבות הישראלית".

בהמשך מתייחסת טלעד לכספים שחייבת לה הרשות השנייה, הנאמדים בכארבעה מיליון שקלים. על פי הצעת החוק, כספים אלה יוחזרו לזכייניות רק ב-2012, עם השבת חובות דמי הזיכיון של ערוץ 10, וייתכן כי יוחזרו באמצעות קיזוז חובות הזכייניות לרשות. בפניית טלעד נכתב כי מאחר שלטלעד אין חובות לרשות שניתן לקזז יש להסדיר בחקיקה את החזרת הכסף לחברה, בנפרד משאלת הארכת הזיכיון.טלעד מאיימת בהגשת עתירה נוספת לבג"צ, אם וכאשר תאושר הצעת חוק הכוללת את הסעיפים לה היא מתנגדת.

טרם התקבלה תגובת משרד התקשורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully