וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרדוק, תוציא את המחשבון

ענת קם

18.11.2009 / 12:33

מחקר של חברת היעוץ בוסטון קונסלטינג גרופ מראה כי 48% מצרכני האינטרנט בארצות הברית מוכנים לשלם עבור חדשות ברשת. במערב אירופה המצב טוב יותר

כמחצית מצרכני האינטרנט בארצות הברית יסכימו לשלם עבור חדשות באינטרנט, אחוז נמוך ביחס למדינות מערב אירופה, כך על פי מחקר חדש המתפרסם בניו יורק טיימס. על פי המחקר, שנערך על ידי חברת הייעוץ בוסטון קונסלטינג גרופ (BCG), כ-48% מצרכני האינטרנט הרגילים בארצות הברית השיבו כי יסכימו לשלם כדי לקרוא חדשות באינטרנט, כולל במכשירים סלולריים. התוצאה דומה לזו שהושגה בבריטניה, הנמוכה ביותר מבין תשע מדינות שהשתתפו במחקר. בכמה ממדינות מערב אירופה למעלה מ-60% השיבו כי יסכימו לשלם.

האמריקאים מוכנים, על פי המחקר, לשלם בממוצע שלושה דולר בחודש. יחד עם אוסטרליה מדובר בסכום הנמוך ביותר. לשם השוואה, הסכום הממוצע שהאיטלקים מסכימים לשלם עומד על כשבעה דולר בחודש. המדינות הנוספות שהשתתפו במחקר הן גרמניה, צרפת, ספרד, נורבגיה ופינלנד. המחקר הקיף 5,000 מצביעים ומסקנתו הייתה כי חיוב עבור גישה לתכנים באינטרנט לא יגדיל מאוד את הכנסות העיתונים, אולם בשל העלות הנמוכה יחסית של תפעול האתרים זה עשוי להגדיל את הרווח בצורה משמעותית.

"מוכנות הצרכנים וכוונתם לשלם קשורה לזמניות של תוכן עשיר בחינם", אמר ג'ון רוז, שותף בכיר במחקר וראש חטיבת התקשורת הבין-לאומית בקבוצה. “יש יותר תוכן עשיר וטוב בארצות הברית מאשר בכל מקום אחר".

לשאלה יש חשיבות מכרעת עבור העיתונים האמריקאיים, ששוקלים בימים אלו האם וכיצד לגבות כסף עבור צפייה באתרי האינטרנט שלהם כדי לכסות על ההפסדים בעקבות הירידה בפרסום בדפוס. החוקרים ציינו כי במדינות מערב אירופה, החדשות נשלטו בדרך כלל על ידי מספר מצומצם של שחקנים גדולים, אולם בארצות הברית השליטה כל כך מבוזרת שאפילו אם ארגונים יתאגדו למעו חיוב עבור גלישה, הצרכנים עדיין ימצאו מקורות מקוונים ללא תשלום. נתון נוסף שעלה מהמחקר הוא שאמריקאים, יותר מאחרים, יעדיפו לשלם עבור גישה לאתרים שמציעים תכנים מכמה עיתונים.

למרבה האירונה, בכל המדינות שנבדקו, האנשים שהסכימו לשלם את הסכום הגבוה ביותר עבור צריכת חדשות באינטרנט, היו אלה שממילא משלמים כיום סכומים גבוהים עבור חדשות – קוראי עיתונים נלהבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully