וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ידיעות ינזף על פרסום תמונות של קטינות

ענת קם

18.11.2009 / 17:03

בית הדין לאתיקה של מועצת העיתונות החליט לנזוף בעיתון על פרסום תמונותיהן של ילדות אתיופיות מפתח תקווה. יחד עם זאת בית הדין קבע כי הכתב אורון מאירי פעל כשורה

בית הדין לאתיקה של מועצת העיתונות ינזוף בידיעות אחרונות על פרסום תמונות קטינים ללא טשטוש בכתבה על הפרדה של ילדות יוצאות אתיופיה בבית ספר יסודי בפתח תקווה. בית הדין דן בשני סעיפים מתלונה שהוגשה למועצה, לפיה העיתון הפר את איסור פרסום תמונת קטין ללא אמצעים למניעת זיהויו. סעיף נוסף בתלונה התייחס לכתב העיתון אורון מאירי שחשף את הפרשה, ושעל פי התלונה הפר את כללי האתיקה הנוגעים לניגוד עניינים. בבית הדין ישבו יושב הראש עו"ד שי שנהר, ליאורה עיני ויוסף קיסטר.

פרשת ההפרדה בבית הספר בפתח תקווה נחשפה בידיעות אחרונות בדצמבר 2007 ואף הובילה לפתיחה בחקירה משטרתית נגד בית הספר למרחב בעיר בחשד לאפליה. על פי הפרסומים בידיעות, בית הספר הקצה כיתה נפרדת לתלמידות יוצאות אתיופיה וכן הסעה נפרדת לבית הספר וחזרה. לאחר הפרסום הוגשה תלונה לבית הדין לאתיקה של מועצת העיתונות על ידי מרכז תדמי"ת בעקבות מכתב ששלח דובר עיריית פתח תקווה חזי חקאק למערכת ידיעות אחרונות, לפיו למאירי אינטרס אישי בידיעה בשל סכסוך קודם שיש לו עם מחלקת החינוך בעיריית פתח תקווה על רקע רישום בתו לגן ילדים בעיר.

בתגובת מאירי וידיעות אחרונות לתלונה נטען כי למאירי אין כל קשר לבית הספר למרחב וכי המחלוקת שהייתה בינו לבין מחלקת החינוך בעירייה הייתה מינורית ולגיטימית. בנוסף, טען העיתון כי הפרסום עשה שירות חשוב לציבור. בהחלטת הועדה נכתב: "דעתנו היא כי טענת המתלונן בדבר סכסוך משמעותי בין הצדדים בעניין הבת, אשר הוביל את הכתב להתחשבנות עם עיריית פתח תקווה מעל גבי העיתון, ודווקא בעניין הפרדת התלמידות בנות העדה האתיופית – היא, למצער, מופרזת... הכתבות שפכו אור על תופעה בעלת חשיבות ציבורית, חינוכית ונורמטיבית בבית ספר בעיר פתח תקווה, והיוו סיפור עיתונאי ראוי ביותר. נראה לנו, כי חובת העיתון והכתב היתה לחשוף סיפור כה חשוב ולא ניתן היה להימנע מפרסומו. חשיפות מעין אלה הן נשמת אפה של העיתונות החופשית".

בית הדין קבע כי בכמה מהכתבות שפורסמו בנושא פורסמו תמונות קטינות ללא טשטוש תוך שברור כי גילן נמוך מ-14. העיתון הציג תמונות אחרות שכן טושטשו ובית הדין כתב בהחלטתו:"ניתן להניח, כי לאחר פרסום התמונה המפרה, ואולי אף במהלך הדפסת העיתון, הבין העיתון את טעותו ותיקן את הליקוי". עם זאת, בית הדין לא קיבל את טענת מאירי, לפיה התמונה בה לא טושטשו פני התלמידות, שפורסמה מספר ימים לאחר הידיעה הראשונה בנושא, מוכיחה כי הפרסום הוביל לכך שכל הילדות כולל יוצאות אתיופיה זכו לשחק ביחד.

בידיעות סירבו להתייחס לנזיפת בית הדין לאתיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully