וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות השנייה: על האוצר להקים קרן קולנוע

ענת קם

19.11.2009 / 16:59

בחוות הדעת שהעבירה הרשות להצעת חוק הארכת הזיכיון של ערוץ 10 מתנגדים מנכ"ל הרשות ויושבת הראש לדחיה בהחזרת דמי הזיכיון של רשת קשת וטלעד

הרשות השנייה מתנגדת לעיכוב החזרת דמי הזיכיון לרשת קשת וטלעד. לוואלה! ברנז'ה נודע, כי בהתייחסות שהעבירה הרשות למשרד התקשורת בנוגע להצעת החוק הממשלתית להארכת זיכיון ערוץ 10, הביעה הרשות התנגדות לעיכוב המוצע בהארכת החוק, לפיו יוחזרו עודפי דמי הזיכיון ששילמו זכייניות ערוץ 2 בשנות הקפאת ההליכים של ישראל 10 רק ב-2012, עם השלמת תשלום חובות אלו על ידי ישראל 10. על פי הצעת החוק, הסכומים יוחזרו באמצעות קיזוז חובות דמי זיכיון שישנם או שייווצרו לזכייניות עד אז. הרשות מאמינה כי על הכספים להיות מוחזרים באופן מיידי. מנכ"ל הרשות מנשה סמירה ויושבת הראש כתבו בחוות דעתם: ""אנו סבורים שראוי שהמדינה תעמיד מקור מימון שיאפשר הפחתה מיידית של חובות רשת, קשת ותשלום חד פעמי לטלעד, הטלוויזיה החינוכית וזכייני הרדיו".

נקודה נוספת שהופיעה בתגובת הרשות נוגעת להצעת החזר חובות הקולנוע של ישראל 10, שלטענתה לא קיבלה מענה מספק בהצעת החוק. בעבר סוכם בין ישראל 10 והרשות השנייה, בגיבוי משרד האוצר, על הקמת קרן למימון הפקות מקור המשותפת לזכייני השידורים המסחריים ולמשרד האוצר. לאחר הסכמה עקרונית על הנושא ולטענת ערוץ 10 אף הבטחה של שר האוצר, הודיע המשרד כי הקרן לא תוכל לשמש את הערוץ להחזרת חובות העבר בתחום הקולנוע העומדים על כ-24 מיליון שקל. הרשות כתבה בהתייחסותה כי יש למצוא פתרון קונקרטי יותר לבעיית חובות הקולנוע: "אנו סבורים שעל משרד האוצר להתחייב כבר עתה על הקמת הקרן, באופן מיידי, כדי שישראל 10 כמו גם זכיינים אחרים, יוכלו להסתמך על מענקים או הלוואות מקרן זו במסגרת תכניותיהם", כתבו השניים במכתב.

דאבוש וסמירה מבקשים כי הוראת השעה שניסחה הרשות השניה הנוגעת להקלה במחויבויות הסוגה העלית, תחול גם על מחויבויות התוכן של ערוץ 10.

הרשות השניה מבקשת גם דחייה במועד קבלת ההחלטה בנוגע לאישור תכנית החזר חוב הסוגה העלית והקולנוע. על פי התזכיר, על הרשות לקבל החלטה בנושא עד ה-23 בנובמבר, מועד שלטענת השניים אינו ריאלי.

במשרד התקשורת, עם זאת, לא ממהרים לשנות את הצעת החוק ודבקים בנוסח שפורסם. מהמשרד נמסר כי "עמדת הרשות גלומה בהצעת החוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully