וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשיים ברפורמה, ברשות נשקלים צעדי חרום

ענת קם

19.11.2009 / 20:19

האוצר צפוי לקצץ 5% באגרת רשות השידור אם לא תושג התקדמות בדיוני הרפורמה. מהלך שכזה עלול לגרום להפסקת שידורי הטלוויזיה ב-23:00 וסגירת תחנות רדיו

רשות השידור עשויה להחיל בעוד כשבועיים שורה של צעדי חירום לצמצום הוצאותיה כדי להפחית את הגירעון הצפוי בקופת הרשות בתחילת 2010. ב-15 בדצמבר תצאנה ההודעות הראשונות לגביית אגרת הרשות לחצי השנה הקרובה. במידה שלא יוחלט להקפיא את הירידה המתוכננת בגובה האגרה ב-5% כפי שנעשה השנה, צפוי גירעון הרשות לגדול במהלך 2010 ב-60 מיליון שקל נוספים לכ-190 מיליון שקל, ולכך יש להוסיף את הסעיף בחוק רשות השידור שקובע כי החל מינואר יועברו 36% מהכנסות הטלוויזיה, המוערכים בכ-200 מיליון שקל, להשקעה בהפקות חיצוניות.

צעדי החירום שנשקלים על מנת לצמצם את ההוצאות כוללים סגירת רשתות רדיו, הפסקת שידורי הטלוויזיה ב-23:00 ומעבר לשידור ממחשב, צמצום השידורים החיים, צמצום שידורי החוץ ועוד. הצעדים יינקטו במידה שיוחלט שלא להקפיא את ההפחתה באגרה כדי לצמצם את הנזק שייגרם לרשות. ההחלטה על ביטול ההקפאה עשויה להתקבל במשרד האוצר אם ייווכח כי אין התקדמות משמעותית בדיוני הרפורמה עם העובדים, וכרגע אין התקדמות כזו.

"גרידיות לשמה"

גורם המעורה בפרטי הדיונים סיפר כי בפגישה שהתקיימה הבוקר (חמישי) בין אנשי רשות השידור, ההסתדרות ומשרד האוצר גדלו הפערים בין הצדדים. ההסתדרות התנגדה בפגישה להכנסת טכנולוגיה חדשה לרשות, זאת על אף שבעבר הושגו הסכמות בנושא. ההסתדרות הביע התנגדות גם לשינוי במבנה הרשות. בפגישה השתתפו היועץ המשפטי להסתדרות עורך הדין אבי ניסנקורן ויושב ראש הסתדרות הטנאים יצחק שטיינר.

בפגישה נוספת עם נציגי אגודת העיתונאים, הוצג מבנה שכר חדש שמגדיל את שכר הבסיס של העיתונאים, אולם לדברי גורם ברשות: "הוצע מבנה שכר משופר משמעותית אבל הם רוצים שיפור גדול עוד יותר. זו גרידיות לשמה". לדברי חיקה גינוסר, יושב ראש אגודת העיתונאים ברשות, "מי שמפיץ שהיה פיצוץ במשא ומתן לא רוצה שתהיה רפורמה. לא היה פנטסטי אבל לא היה פיצוץ. אני משוכנע שאפשר לגשר על הפערים ואנחנו קרובים להסכם".

שקלאר: "החלטת האוצר אינה במקום"

לוואלה! ברנז'ה נודע, כי ביום ראשון הקרוב תתקיים פגישה בין הנהלת הרשות, נציגי משרד האוצר והשר הממונה על רשות השידור כדי לנסות למנוע את ההפחתה המתוכננת בגובה האגרה. הבעיה העיקרית הניצבת בפני הצדדים היא לוח הזמנים הצפוף, שכם הרשות עלולה להקלע למשבר כבד תוך מספר שבועות.

מנכ"ל הרשות מוטי שקלאר אמר הערב לוואלה! ברנז'ה: "החלטת האוצר לצמצם 5% נוספים היא צעד בלתי הפיך, שאינו חכם ואינו במקום. הרשות עלולה להפוך למקום עם נפח פעילות מאוד מצומצם". מרשות השידור נמסר כי "מדובר במשא ומתן ארוך ומורכב במהלכו, מטבע הדברים, עליות וירידות, בשום מקרה לא ניתן לכנות זאת כפיצוץ במשא ומתן על הרפורמה והראיה לכך היא העובדה שכבר נקבעו פגישות לשבוע הבא".

טרם התקבלו תגובות ההסתדרות ומשרד האוצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully