וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם למפיקים מגיע כנס משלהם

ענת קם

22.11.2009 / 13:15

מפיקים ויוצרים מחו"ל יגיעו להשתתף בכנס של מפיקי הטלוויזיה והקולנוע העצמאיים שיתקיים ב-13 בדצמבר. מזל שתספיקו לחזור מראש פינה

הכנס השנתי של איגוד מפיק הקולנוע והטלוויזיה העצמאיים יתקיים השנה ב-13 וב-14 בדצמבר בהשתתפות מפיקים, במאים ותסריטאים בכירים מהארץ ומחו"ל. הכנס ידון בקשר שבין מימון ליצירה בהקשרים עכשוויים של עבודה לטלוויזיה, קולנוע וניו מדיה ויעלה את ההיבטים הכספיים בשלבים השונים של העשייה. עורכי הכנס הם נסים לוי ורות לב ארי וועדת היגוי כוללת את המפיקה ראומה גומה, יושב ראש איגוד המפיקים מוש דנון, האחראית על היצירה העברית עפרה אייבר והמפיק חיים שריר.

בין אורחי הכנס ישנם המפיקים הצרפתים ג'אן לוק אורמייר ויעל פוגייל, מדריכי סדנת ACE האירופית להכשרת מפיקי קופרודוקציות שיעבירו סדנה מעשית להקניית כלים לבניית מבנה כלכלי מתאים להפקה בין שותפים. אורמייר עבד במשך שנים כמנהל האמנותי של מעבדת הקולנוע "מונסטון" לפיתוח תסריטים ופרויקטים ופוגייל העובדת כמפיקה עצמאית הייתה שותפה בין היתר להפקת הסרט הישראלי "מדוזות". כמו כן יגיע לארץ ג'סטין סקרוגי, מפיק בריטי לפורמטים בינלאומיים אשר מכהן כשופט בפסטיבל "ורד הזהב" ("Rose D'or") הבינלאומי לתכניות בידור בשוויץ ומשמש מדריך ומורה בבתי ספר רבים בעולם.

ארוע מקדים , "עושים דרמות", יתקיים באולפני הרצליה בשיתוף קשת מספר ימים לפני הכנס, ב-10 בדצמבר. המשתתפים ידונו בדרמות בטלוויזיה הישראלית בעשור הבא ויתארחו בו הווארד גורדון, מכותבי הסדרה "24" וממפתחי "באפי קוטלת הערפדים" וריק רוזן, מייסד סוכנות הכשרונות וניהול הפורמטים Endeavor המייצגת בין היתר את המפיק דיוויד אי. קלי, המגיש קונאן או'בריאן ועוד.

לדברי מוש דנון, יושב ראש איגוד המפיקים: "ההפקה הקולנועית והטלוויזיונית מתנהלת תמיד על ידי משולש הזהב - מפיק, תסריטאי ובמאי אשר כסף ויצירה מתערבבים בו באופן גורלי. כסף, שהוא אמצעי ישיר ליצירה, הינו שחקן מרכזי בה. הצלחתה של יצירה נקבעת ברוב המקרים על ידי התנהלות נכונה שבשילובם של השניים ולכן יש לדון בו כקונספט של עבודה. בכל תקופה ובודאי בתקופה שבה לא פשוט לשרוד, לשיח הנכון יש משמעות גדולה ולכן אנחנו מתכנסים בכדי לשכלל את השיח המעשי באפשרויות החדשות שהמדיות השונות מאפשרות לנו היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully