וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקוד רטרואקטיבי

ענת קם

23.11.2009 / 11:08

זכייניות ערוץ 2 עתרו במשותף לבג"צ בבקשה להחיל את מיקוד הרגולציה שקבעה הרשות השניה רטרואקטיבית משנת 2008

זכייניות ערוץ 2 קשת ורשת עתרו הבוקר (שני) לבג"צ בדרישה להחיל את כללי מיקוד הרגולציה שקבעה מועצת הרשות השנייה רטרואקטיבית משנת 2008, כפי שהמועצה התחייבה בפניהן. העתירה הוגשה באמצעות עורך הדין רון גזית בשם שתי הזכייניות המגישות לראשונה בתקופת הזיכיון החדשה עתירה משותפת. דרישת הזכייניות מתבססת על המלצת מנכ"ל הרשות מנשה סמירה שתמך בהחלת הכללים משנת 2008 אולם חוות דעת של היועץ המשפטי לרשות עו"ד דורון אבני קבעה כי המועצה אינה מוסמכת להחיל ב-2009 תוקף רטרואקטיבי על הכללים לשנת 2008. העתירה מבקשת מבית המשפט להכריע בשאלה המשפטית של סמכות הרשות.

כללי מיקוד הרגולציה שנקבעו לראשונה במרץ 2008 הקלו על הזכייניות בחלוקה הפנימית של ההשקעה בתכניות הסוגה העלית ואפשרה בין היתר לנייד סכומים בין תעודה, דרמה ותכניות מיוחדות. הדרג המקצועי ברשות המליץ כי ביצועי הזכייניות בשנת 2008 ייבדקו לפי הכללים החדשים ויאפשרו גמישות בתמהיל ההשקעה בסוגה עילית, על בסיס התחייבות הרשות לעשות זאת. כמו כן בחוות הדעת המקצועית הרשות הודתה כי הכללים הישנים הגבילו את היוצרים והזכייניות והיה מקום לקבוע במקומם כללים אחרים.

בעתירה נטען שחוות הדעת המשפטית של אבני שקבעה שהמועצה אינה מוסמכת לקבוע תוקף רטרואקטיבי לכללים, הייתה שגויה לחלוטין. השאלה האמיתית לטענת הזכייניות לא הייתה האם מותרת חקיקה רטרואקטיבית, אלא האם מוצדק והגיוני לבחון את ביצועי הזכייניות בשנת 2008 על בסיס כללים שהרשות מכירה בכך שהיו שגויים ולא מעודכנים מבחינה מקצועית.

מהרשות השנייה נמסר בתגובה: "אנו לומדים את העתירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully