וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחות השידורים של קשת ורשת ל-2010 לא אושרו

ענת קם

23.11.2009 / 19:59

לקשת חסרים למעלה משבעה מיליון שקלים, בעיקר בתחום סרטי התעודה ונאותות ההפקה. לרשת חסר סכום נמוך יותר. הרשות דנה גם בריבוי שעות הריאליטי בקשת

ועדת הטלוויזיה של הרשות השנייה לא אישרה את לוחות השידורים של זכייניות ערוץ 2 רשת וקשת לשנת 2010 בגלל חוסרים בתחומי הסוגה העלית. לוואלה! ברנז'ה נודע, כי לקשת חסרים למעלה משבעה מיליון שקלים, בעיקר בתחום סרטי התעודה ונאותות ההפקה, ולרשת חסר סכום נמוך יותר. בנוסף, בלוחות השידורים חסרות תכניות תרבות והתייחסות מספקת בתחום השידורים המיוחדים לחגי ומועדי ישראל. לוחות השידורים שהגישו הזכייניות כתובים על פי כללי מיקוד הרגולציה החדשים ויובאו לאישור נוסף בעוד שבועיים. להערכת גורם ברשות הלוחות יאושרו מאחר שמדובר בחוסרים מינוריים יחסית.

הועדה דנה גם בשידורי "האח הגדול" של קשת שעוברים את מכסת שידורי הריאליטי שקבעה הרשות לפני כשנה, לפיה לא ישדרו בשבוע יותר משלוש שעות בשני משדרים. ברשות נבדקת האפשרות כי לאור הגדלת היקף ההשקעה של קשת בתחומי הסוגה העלית לשבע שעות בשבוע, ניתן יהיה לקזז את החריגות בשידורי הריאליטי. עם זאת, להערכת גורם ברשות האפשרות לא תאושר.

בקשת סירבו להתייחס לידיעה. מרשת נמסר כי טרם התקבלה אצלם פנייה רשמית בנושא.

הקדימונים באים

נושא נוסף שנידון אתמול היה מסמך שהגיש לועדה נציב תלונות הציבור ברשות השנייה גיורא רוזן בחודש יולי האחרון לבקשת יושב ראש הועדה אייל בוחבוט. מהמסמך עולה, כי הנושאים אשר יש לטפל בהם הם עוצמת השמע בפרומואים, לאחר תלונות שהתקבלו בנושא בעיקר בנוגע לפרומואים של ערוץ 10; פרומואים מסוג "פופ-אפ" וכתוביות שרצות על המסך אשר הוגדרו על ידי רוזן כ "מזהמות את המסך"; פרומואים שאינם הולמים את שעות השידור, בעיקר כאלה המשודרים בשעות המיועדות לצפיית ילדים ובני נוער; שפה בוטה בשידורים ובפרומואים; חידוד הכללים הנוגעים לשימוש בבעלי חיים, בין אם במקרים של התעללות פיזית ובין אם בשימוש ציני להגברת הדרמה (דוגמת תכניות ריאליטי) וכן שידורי מתכונים לא כשרים, בעיקר בסמיכות לחגים. נושא נוסף שהעלה רוזן נגע לשידורי הזיכרון לשר לשעבר רחבעם זאבי, שעל פי תלונות לא זכה להתייחסות מספקת, בעיקר בשידורי החדשות ולטענתו על פי התלונות יש ימי זיכרון שזוכים להתייחסות יותר מאחרים. לאחר העלאת הטענות הוחלט בועדה לבקש מהיועץ המשפטי לרשות עו"ד דורון אבני לבדוק אפשרות של ניסוח כללים מחייבים בנוגע לחלק מהסעיפים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully