וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק הארכת זיכיון ערוץ 10 עברה בקריאה ראשונה

ענת קם

24.11.2009 / 11:33

שר התקשורת: "החשכת המסך והותרת מדינת ישראל עם ערוץ מסחרי אחד בלבד, זו פגיעה בפלורליזם ופגיעה בשוק הפרסום". ח"כ זאב מתגעגע למשה סבא

הצעת החוק הממשלתית להארכת זיכיון ערוץ 10 עברה אתמול פה אחד בקריאה ראשונה במליאת הכנסת, עם 11 חברי כנסת תומכים וללא מתנגדים. ההצעה, שאושרה ביום ראשון האחרון בועדת השרים, אושרה בקריאה ראשונה אתמול וצפויה להגיע לדיון בועדת הכלכלה ביום רביעי הקרוב. הצעת החוק שפורסמה לפני כשבועיים, מציעה הארכת זיכיון ערוץ 10 עד 2012 עם פריסת חובות התוכן, דחיית החזרת חובות דמי הזיכיון והתמלוגים ועוד. ההצעה זכתה להתנגדויות רבות כולל מכיוון ערוץ 10 שטען כי החוק החדש מחייב אותו בהשקעה שאינו מסוגל לעמוד בה.

שר התקשורת משה כחלון שהציג את הצעת החוק במליאה אמר: “התפקיד שלנו, גם בחוק, זה לדאוג לקיום השידורים. החשכת מסך והותרת מדינת ישראל עם ערוץ מסחרי אחד בלבד, שזה יהיה למעשה ערוץ 2, זו פגיעה בפלורליזם, פגיעה בשוק הפרסום, תארו לעצמכם שנשאר רק ערוץ אחד ששולט על שוק פרסום של מאות מיליוני שקלים, פגיעה ביצירה הישראלית כי כעת היוצרים מפיקים עבור שני ערוצים, ייווצר מצב שיישאר רק ערוץ אחד. פגיעה כמובן בציבור ובחופש המידע, בזרימת המידע. אי לכך קיבלנו את ההחלטה להאריך את מועד הזיכיון בשנתיים נוספות".

חבר הכנסת נסים זאב (ש"ס) התייחס לתכנים המשודרים בערוץ ואמר: "כאשר בא משה סבא ורצה לקנות את ערוץ 10, התנגדו לו רק מסיבה אחת, כי פחדו שחלילה וחס יהיו חרדים עליך ישראל, וערוץ 10 ייהפך להיות ערוץ דתי רחמנא ליצלן, ולכן אנחנו לא יכולים לשנות. התחרות צריכה להיות באותו סגנון של ערוץ 2, יש 'האח הגדול', יש כוכבים בלילה, יש כוכבים ביום' כל התכנים שם, כל הסגנון הקלוקל, הבוטה, הזנותי שיש בערוצים האלה צריך לשנות. צריך להכניס תוכן לנוער שלנו, שיש בו קצת מורשת, קצת חינוך, קצת אהבת הארץ, קצת אהבת התורה, ולשם כך אנחנו צריכים ערוצים ממלכתיים. ואני מקווה שאחרי ששר התקשורת עושה מאמץ כל כך גדול כדי שערוץ 10 יישאר בחיים, לפחות יש לך זכות לבוא ולבקש מהם קצת לעדן יותר, ולא צריך להתחרות דווקא עם ערוץ 2".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully