וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות הדיון

ענת קם

24.11.2009 / 22:43

אגודת העיתונאים בירושלים דורשת ממנכ"ל רשות השידור ומהממונה על השכר באוצר להיפגש עם נציגיה בכדי להגיע לסיכומים בנוגע לרפורמה

אגודת העיתונאים בירושלים פנתה למנכ"ל רשות השידור מוטי שקלאר ולסגן הממונה על השכר באוצר ברק שטרוזברג בבקשה לשוב לשולחן הדיונים עם האגודה לפני החלת צעדי החירום ברשות.

במכתב שנשלח באמצעות עורך הדין אופיר טל, כתבה האגודה כי טרם קיבלה הודעה רשמית על צעדי החירום שעשויים לפגוע ממשית בשכר העיתונאים ברשות. האגודה דורשת לקבוע סדרת ישיבות עם נציגיה בניסיון להגיע להסכם טרם החלת הצעדים. כמו כן, מזכירה האגודה כי טרם קיבלה טיוטה מעודכנת של ההסכם המתוכנן עמה במסגרת הרפורמה ברשות ומבקשת לקבלה בשבוע הקרוב - מסגרת הזמן שנקבעה להגעה להתקדמות משמעותית בדיוני הרפורמה, לפני קבלת החלטה סופית על קיצוץ גובה האגרה.

בפגישה בין נציגי האוצר, מנכ"ל הרשות והשר הממונה על יישום חוק רשות השידור יולי אדלשטיין, הוחלט כי אם בתוך עשרה ימים ממועד הפגישה לא תושג פריצת דרך בדיוני הרפורמה עם ועדי העובדים ברשות, יחליט האוצר על קיצוץ אגרת רשות השידור ב-5%, כפי שהחליטה הממשלה לפני מספר שנים. במידה שתתקבל החלטה זו, תנקוט הרשות בשורה של צעדי חירום על מנת לצמצם את הוצאותיה, שעשויים לכלול סגירת רשתות רדיו, הפחתת שידורי חוץ, הפסקת שידורים בשעה 23:00 ועוד.

ממשרד האוצר נמסר כי תקבע פגישה עם אגודת העיתונאים לדיון בנושא. מרשות השידור נמסר: "הנהלת הרשות ממשיכה בדיונים המרתוניים במטרה להגיע להסכמות מוקדם ככל האפשר, ועד סוף השבוע הקרוב יתקיימו פגישות נוספות . אנו מקווים כי נצליח להגיע להבנות גם עם העיתונאים כפי שהושגה אתמול פריצת דרך עם טכנאי הרדיו והטלוויזיה".

הטכנאים: עובדים יותר, מרוויחים פחות

ההבנות שהושגו עם טכנאי הרדיו והטלוויזיה הן בעיקר בנושא מבנה השכר. לוואלה! ברנז'ה נודע, כי הרשות הציעה לטכנאים הגדלת ההפרשות לפנסיה ושינויים נוספים הנוגעים בזכויות הסוציאליות. כמו כן, מסתמן כי במסגרת הרפורמה יוצע סולם שכר אחיד לכלל עובדי הרשות, כולל עיתונאים, טכנאים ועובדי הדירוג המשולב.

לדברי אחד הטכנאים בקול ישראל, הושגו כמה הבנות בעניין מבנה השכר ומבנה יום העבודה, אולם נושא שעדיין מצוי במחלוקת הוא האפליה שקיימת לטענתו בין טכנאי הרדיו והטלוויזיה: "יש כמה הצעות למבנה שכר שלא מבטיח את כל השכר הקודם אבל כן מציע את החלק הארי שלו, אבל תמורת זה אנשים יצטרכו לעבוד הרבה יותר. תהיה הפחתה של 5% ברמות השכר הנמוכות ועד 30% ברמות הגבוהות, אבל רמות שכר גבוהות יש רק בטלוויזיה".

העובד התייחס גם לנושא הטכנולוגיה החדשה ברשות השידור, שנמצא במחלוקת עם הנהלת הרשות, מאחר שלדבריו "אנחנו לא מתנגדים להכנסת טכנולוגיות חדשות, אנחנו מוכנים לכל שינוי טכנולוגי כל עוד אנחנו מפעילים אותו. אם יהיו פה שינויים שיתנו לעיתונאים או לעובדים אחרים לעשות את העבודה שלנו לא נסכים לזה.

גורם ברשות אמר היום לוואלה! ברנז'ה: "אתמול הייתה התקדמות משמעותית עם הטכנאים ולהערכתנו עוד 2-3 פגישות הנושא יסוכם. הפערים הצטמצמו מאוד. נושא הטכנולוגיות ברור ואנחנו גם מבינים ללבם ומבינים את החרדות. עיקר החשש זה שהטכנולוגיות ייתרו את התפקיד שלהם ואין לי כוונה שזה יקרה. הם רוצים שיבטיחו להם עתיד ותעסוקה ולהערכתי נגיע להסכים. לכולם ברור שבלי טכנולוגיות חדשות אין משמעות לרפורמה. כל השאר זה דיבורים. אם העיקרון מקובל אז שאלת הכמה ומתי ואיפה היא משנית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully