וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ורשבסקי: "בעלי המניות מושמצים כאילו הם גונבים כסף"

ענת קם

25.11.2009 / 11:53

הצעת חוק הארכת זיכון ערוץ 10 נידונה היום בועדת הכלכלה של הכנסת. יושב ראש הועדה, אופיר אקוניס: "העובדה שנורית דאבוש אינה נוכחת בדיון כה חשוב היא בזיון הכנסת"

ועדת הכלכלה של הכנסת לא הצביעה היום על הצעת חוק הארכת זיכיון של ערוץ 10 והיא תשוב ותדון בו ככל הנראה בשבוע הבא. בפתיחת הדיון אמרה היועצת המשפטית של ועדת הכלכלה, עורכת הדין ציפי בנדלר כי היא מבקשת להדגיש שמדובר בהארכת זיכיון לזכיין שלא עמד במחויבויותיו, אבל אסור שהדיון יתקיים תחת איום בהחשכת מסך. שר התקשורת משה כחלון הציג את שלושת העקרונות העומדים בבסיס ההצעה והם הגדלת הפלורליזם, קידום היצירה הישראלית ומניעת מצב של ערוץ מסחרי אחד.

מנכ"ל ערוץ 10 יוסי ורשבסקי אמר בדיון: "עובדי ערוץ 10 הפכו להיות שק חבטות של ערוץ שלא מחזיר את חובותיו ומשלמים על כך מחיר כבד מאד. יכול להיות שהיה פה כישלון ניהולי, אני יכול לקבל את זה. אבל בעלי המניות ממשיכים להזרים כסף, למרות שהם חוטפים השמצות כאילו הם גונבים כסף. זה לא מגיע להם, הם מעולם לא התערבו לי בתכנים ויש אינטגריטי מוחלט". בדיון נכחו גם עובדי ערוץ 10. שי שפיגלמן, ממובילי המאבק צייון כי עובדי ערוץ 10 ספגו קיצוצים משמעותיים בשכרם בשנתיים האחרונות.

ורשבסקי הציג את עמדת הערוץ להצעת החוק, לפיה הוא אינו מקבל הקלות כלל, אולם היועצת המשפטית של משרד התקשורת עו"ד נגה רובינשטיין הציגה את המחויבויות ערוץ 10 על פי הצעת החוק, מהן עלה כי הערוץ אכן מקבל הקלות בתחומי הקולנוע והסוגה העילית. ורשבסקי שב והתייחס לדו"ח הרשות השניה לשנת 2008 וטען כי הוא מראה שבשנה זו הערוץ עמד במחויבויותיו במלואן. מנכ"ל הרשות השניה מנשה סמירה אמר כי הדו"ח טרם פורסם מכיוון שיש עוד מספר הליכים שיש להשלים לקראת הפרסום, אולם צייון כי הערוץ אכן עמד ברוב המכריע של מחויבויותיו וציין כי מדובר בעובדה מרשימה נוכח החוסרים של זכייניות ערוץ 2.

חבר הכנסת אופיר אקוניס, יו"ר הועדה, התייחס להעדרה מהדיון של יושבת ראש הרשות השניה נורית דאבוש ואמר כי העובדה שהיא אינה נוכחת בדיון כה חשוב היא בזיון הכנסת. דאבוש אמרה בתגובה: "אני מכבדת את הכנסת ואת יושב ראש ועדת הכלכלה. בתור יושבת ראש המועצה הייתי בכל הדיוןנים הרלוונטיים בעניין ערוץ 10 וזה הדיון הראשון שלא הייתי בו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully