וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינטרמסנג'ר- כשהטווסוס פגש את הפרפר

אמיתי זיו

25.11.2009 / 18:19

האם נענע 10 ו-msn ישראל בדרך למיזוג? בכירים ממיקרוסופט ביקרו באחרונה במשרדי ערוץ 10 והמגעים נמצאים בשלב מתקדם

אתרי האינטרנט נענע10 ו-MSN מקיימים בימים האחרונים מגעים למיזוג. המיזוג, אם יתקיים, צפוי להיות עסקת האינטרנט החשובה של השנה, ועשוי להשפיע על כלל הענף. המגעים מתקיימים בין בעלי המניות בשני האתרים - בנענע10 מחזיקים ספקית האינטרנט 013 נטוויז'ן (50%) וערוץ 10 (50%), ואתר MSN נמצא בבעלות מיקרוסופט ישראל. המגעים נמצאים בשלב מתקדם, ובאחרונה ביקרה במשרדי ערוץ 10 קבוצת בכירים ממיקרוסופט ישראל ומחו"ל, אך מנגנון המיזוג טרם נקבע.

נענע10 ידע ימים טובים יותר. הפורטל, שהוקם ב-1999, הפסיד ב-2008 כ-33 מיליון שקל ושוויו נחתך בחצי ל-27 מיליון שקל. בדו"חות הכספיים של נטוויז'ן, שפורסמו בתחילת 2009, צוין כי האתר נזקק להזרמת מזומנים בשווי של 14 מיליון שקל. עיקר הירידה בשווי נענע10 נובע מכך שהאתר לא עמד בתחזיות ההכנסות, מגידול בהוצאות התפעוליות ומהשפעת ההאטה הכלכלית על אפשרויות הצמיחה העתידית שלו.

גם MSN ישראל איבד מכוחו בשנים האחרונות. האתר, שהוקם ב-2000, נהנה בשנותיו הראשונות ממעמד חזק בשוק הישראלי בזכות היותו שער הכניסה לשירות הדואר האלקטרוני של מיקרוסופט. מאז הקמתו נחלש מעמד האתר בגלל התחזקות שירות דואר אלקטרוני אחרים כמו ג'ימייל, וואלה ויאהו.

בניגוד לאתרי MSN במדינות אחרות שבהן הפורטל מוחזק בלעדית בידי מיקרוסופט, השליטה בישראל הוחזקה בידי סמייל מדיה (50.1%), חברת התוכן של שאול אלוביץ', המחזיקה גם בפורטל סטארט, פורטל הילדים טיפו, אתר המכירות p1000 ובאתרים נוספים.

ביולי 2008 מכר אלוביץ' את חלקו באתר למיקרוסופט ב-12.8 מיליון שקל, ששיקף לאתר שווי של יותר מ-26 מיליון שקל. לאחר המכירה פיטר האתר שליש מעובדיו ונפרד מהמנכ"ל שרגא מור. במקביל, הפסיק האתר לפעול כיחידה עצמאית וכיום הוא חלק מחטיבת האונליין של מיקרוסופט. מרבית התכנים ב-MSN ישראל מבוססים על סינדיקציה ממקורות תוכן אחרים, כמו חדשות ספורט מאתר ONE.

על-פי סקר TIM ליולי, אתר נענע10 חמישי בטבלת האתרים הנצפים בישראל עם 1.2 מיליון גולשים מדי שבוע וחשיפה של 32% מקרב הגולשים מעל גיל 13. MSN ישראל נמצא במקום 13 ברשימת האתרים הנצפים, עם 746 אלף גולשים בשבוע ונתוני חשיפה של 20% בקרב גולשים מעל גיל 13. על-פי נתוני Google trends באתר נענע10 גולשים מדי יום 160 אלף איש. על-פי Google trends ל-MSN ישראל 140 אלף גולשים ביום.

נכסיו החשובים של נענע10 כוללים את אתר הבלוגים הישראלי ישרא-בלוג וכמובן תכנים מערוץ 10 כמו שידורי "הישרדות" שזוכים לביקוש רב. יתרון חשוב של MSN הוא שהאתר נהפך לדף הבית בכל התקנת דפדפן אקספלורר.

לאורך השנים שני הפורטלים נפטרו מכמה נכסים - זירת המכירות של נענע10, שהיתה עצמאית, נשענת כיום על וואלה שופס, ו-MSN מכרה באוגוסט 2008 את אחזקותיה באתר ההשמה MSN Jobs לוואלה.

במידה שאכן יתרחש המיזוג, צפויים שינויים באתר המשותף: נענע10 צפוי להחליף את מנוע החיפוש המבוסס על גוגל - לבינג, מנוע של מיקרוסופט המשרת את אתר MSN. גם מערכת הדואר האלקטרוני העצמאית של נענע10 צפויה להיסגר לטובת הוטמייל.

  • עוד באותו נושא:
  • נענע 10
  • msn

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully