וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא יפה

ענת קם

26.11.2009 / 15:05

ועד עובדי הטלוויזיה החינוכית החליט על אי אמון במנכ"לית יפה ויגודסקי. החינוכית בתגובה: "ועד העובדים מנסה להוביל להתאבדות קולקטיבית של עובדי התחנה"

ועדי עובדי הטלוויזיה החינוכית הכריזו אתמול על אי אמון במנכ"לית הטלוויזיה, יפה ויגודסקי ובכוונת העובדים לפנות בנושא לשר החינוך גדעון סער ולגורמים במשרד האוצר ונציבות שירות המדינה.

באסיפה שכונסה אמש במשרדי הטלוויזיה תקפו העובדים את התנהלות הנהלת החינוכית וטענו כי בתקופת ויגודסקי הפכה החינוכית לטלוויזיה לא רלוונטית, חסרת צופים, שתכניות הדגל שלה הוסרו מהמסך והוחלפו בתכניות ריקות מתוכן. בהודעה שפורסמה אתמול בעקבות אסיפת העובדים נכתב כי "לעתים דומה כי שיטת הניהול מתמצה ב 'יפה רוצה'!".

העובדים טוענים ליחס לא נאות מטעם המנכ"לית וסירוב מצידה לקיים משא ומתן על תנאי העבודה תוך הקפאת השכר וניסיונות לשנות את מבנה המערכת ללא הסכם, התערבות בשיקול דעת העובדים ושיקולי מערכת, אי תקינות מנהלתית והוצאת הפקות לגורמי חוץ תוך הוצאה מיותרת של כספי ציבור. לטענת העובדים: "כל אלה הובילו להחלפת רוח היצירה ברוח של חשש ופחד, וגימוד העובדים ומקומם כחלק המרכזי בגוף יוצר וחינוכי".

מהטלוויזיה החינוכית נמסר בתגובה: "מאחורי המכתב לא עומדים עקרונות נאצלים, אלא ניסיון שכשל לחלוב את הקופה הציבורית. מאחורי מכתב הוועדים עומדת החלטת בית המשפט שאסר על הנהלת התחנה להעסיק פרילנסרים כעוזרי במאי, עוזרי הפקה ותחקירנים. בעקבות זה, נתבקשו עובדים בתקן עוזרי הפקה למלא את תפקידם, אך ועד העובדים אסר עליהם לעשות כך, בכך שגרם לאותם עובדים (ועובדים רבים אחרים) לשבת בחוסר מעש. על-מנת למנוע בזבוז כספי ציבור הופסק תשלום השעות הנוספות למי שאינו עובד בפועל, ועל כך בעצם מזדעקים ועדי העובדים.

"חבל, שדווקא בתקופה שבה התחנה זוכה להערכה רבה על איכות ההפקות והתכנים התואמים את יעדי מערכת החינוך וצרכי החברה בישראל, מנסה ועד העובדים להוביל להתאבדות קולקטיבית של עובדי התחנה, ובכך לחסל את שארית השידור הציבורי במדינת ישראל. אנו קוראים לאותם עובדים מסורים, שאינם מוכנים לקבל את הפגיעה המתמשכת של הוועד בתחנה, והחפצים בהצלת השידור הציבורי החינוכי במדינת ישראל, לתבוע ועד ראוי יותר אשר ייצג את האינטרסים האמיתיים של עובדי התחנה".

בתגובה לטענות החינוכית אמר גורם באחד הועדים: "התגובה של החינוכית רק מראה על האישיות של יפה שמנסה להפיל ועד שנבחר באופן חוקי, בשונה ממנה שמונתה. התגובה שלה מאוד חמורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully