וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדות האם המתעללת פרשת אליאור חן לא תפורסם

ענת קם

29.11.2009 / 13:17

בית המשפט דחה את בקשות העיתונים ידיעות ומעריב לחשוף את עדותה של מ', בת זוגו לשעבר של אליאור חן, מחשש כי הדבר ירתיע בעתיד עדי מדינה מלהעיד

בית המשפט המחוזי בירושלים דחה בשבוע שעבר בקשה של ידיעות אחרונות ומעריב לחשיפת עדותה של מ', עדת המדינה בפרשת ההתעללות של אליאור חן. מ', אמם של הילדים שנפגעו בפרשה וזוגתו לשעבר של חן, חתמה בחודש מרץ האחרון על הסכם עם פרקליטות המדינה, במסגרתו תעיד נגד חן ונאשמים נוספים בפרשה. עדותה של מ', כמו גם עדויות אחרות, לא הותרו לפרסום מאחר שהמשפט מתנהל בדלתיים סגורות בשל מעורבותם של קטינים בפרשה.

העיתונים פנו לבית המשפט בבקשה להתיר את פרסום העדות של מ' במשטרה לאחר חתימת הסכם עד המדינה עמה. כמו כן פנו כתבי ידיעות אחרונות אורון מאירי ומיכל גולדברג בבקשה לחשוף את עדותה במשטרה וכן את העדות שנתנה בבית המשפט, מבלי לחשוף כל פרט העשוי לזהות אותה או את ילדיה הקטינים. ביוני האחרון דחתה השופטת נאוה בן אור את הבקשה הראשונה שהגישו מאירי וגולדברג, בטענה שטרם ניתנו כל עדויות התביעה בפרשה ופרסום עדותה של מ' עשוי להשפיע על העדים האחרים. כמו כן, כתבה השופטת בן אור כי מאחר שאליאור חן טרם הוסגר לישראל וטרם נגבתה עדותו אין מקום לפרסום עדות מרכזית כלפיו.

הפונים טענו כי מאחר שחן הוסגר זה מכבר לישראל, נגבתה עדותו והוגש נגדו כתב האישום, ישנה חשיבות ציבורית בפרסום עדותה של מ' בפרשה. השופטת בן אור שדנה גם בבקשות החדשות קבעה כי עקרון ההגנה על ילדיה הקטינים של מ' עולה בחשיבותו על חופש העיתונות ופומביות הדיון. בנוסף, הביעה השופטת בן אור חשש כי פרסום העדויות ירתיע עדי מדינה בעתיד לתת עדות מלאה בבית המשפט מחשש לפרסום דבריהם.

בהחלטתה כתבה השופטת בן אור: "אין חולק, כי העקרונות בדבר פומביות הדיון וחופש העיתונות הינם עקרונות יסוד במשטר דמוקרטי, אלא שככלל אין עיקרון, חשוב ככל שיהיה, בבחינת ערך מוחלט, והעקרונות הנדונים אינם יוצאים מן הכלל... שיטת המשפט בישראל כוננה מנגנון שתכליתו להגן על עניינם של קטינים וחסרי ישע בדרך של ניהול משפט הנוגע להם בדלתיים סגורות, ואיסור פרסומו של ההליך. כך מתנהלים במדינת ישראל, על דרך הכלל, משפטים פליליים, אשר קטינים וחסרי ישע עומדים במרכזם כנפגעי עבירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully