וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על בלמים ולחצים

ענת קם

30.11.2009 / 12:14

בדיון על השפעת הרדיו בכנס אילת התייחס מנהל קול ישראל לסיקור האוצר בעת המשא ומתן על הרפורמה ברשות השידור: "ההפרדה בין הדרג הניהולי והשטח נעשית בצורה טובה"

הדיון על הרדיו כקובע סדר יום ציבורי בכנס אילת, עסק בין היתר ביכולת של קול ישראל לעבוד מול משרד האוצר בתקופה בה נמצאת רשות השידור בדיונים על עתידה מול משרדי הממשלה. "אפשר לעשות את ההפרדה בראש ובשטח", אמר מנהל קול ישראל אריה שקד. "כשאנחנו מגיעים למשרד האוצר אנחנו ממדברים על הנושא החשובים וההפרדה בין הדרג הניהולי והשטח נעשית בצורה טובה. הלחצים נבלמים בדרג המנהל ולשמחתי זה לא מחלחל לשטח. לא לוחצים עלינו לנסות לשנות את התכנים".

הכתבת הפוליטית של חדשות ערוץ 2 התייחסה למצב רשות השידור ואמרה: "יש פה מצב שהמדינה מוכנה לעשות הקלות במיליוני שקלים לערוץ מסחרי שני שלא הצליח, שלא מבודל מהערוץ המסחרי הקיים, ואין לה כסף להציל את השידור הציבורי. במקום ערוץ 10 יקחו את הכסף לרשות השידור ויצילו את השידור הציבורי. רשות השידור היא מוסד השידור הכי חשוב בארץ ושקלאר צריך לחזר אחרי הפתחים כשמימן מקבל הקלות". משה שלונסקי ציין כי ערוץ 10 אינו עולה כסף למדינה.

גם ראש מחלקת החדשות של גלי צה"ל גלית אלטשטיין התייחסה לעובדה שגלי צה"ל למעשה כפופה למשרד הבטחון: "בזמנו המחוקק קבע שמי שאחראי על התכניות והתכנים בגלי צה"ל זו ועדת משנה לענייני גלי צה"ל, שהיא חלק ממליאת רשות השידור. אנחנו לא מגישים לוח שידורים לרמטכ"ל או לשר הביטחון, חוץ מתכניות צבאיות פר אקסלנס ששם אנחנו עובדים בצורה יותר הדוקה עם הצבא. אין כפיפות מינסטריאלית לשר הביטחון. אני לא מכירה לחצים שהופעלו אפילו עלי. הצבא הוא מו"ל ליברלי. גלי צה"ל שואבת את כוחה מרצועות האקטואליה בבוקר ובגלל הכוח הזה היא פלטפורמה לתכניות הצהריים והערב, בתחום הצבא ותחומים אחרים ולכן אין סתירה בין מה שעושים בבוקר למה שעושים בערב".

אהרון אורגד מנכ"ל רדיו אמצע הדרך התייחס להשפעת הרדיו האזורי על הדור הצעיר: "בית הספר לעיתונות היום הוא גלי צה"ל, אבל גם הרדיו האזורי מעולה לדור העתיד. הרדיו קובע את סדר היום הציבורי כי הטלוויזיה היא רדודה. הטלוויזיה קובעת את סדר היום הציבורי בנושאים הלא חשובים. העיתונות חלשה כי היא יוצאת פעם ביום והרדיו הוא 24 שעות. הרייטינג שלנו אדיר, אבל אנחנו בתחנות האזוריות קובעים את סדר היום הציבורי. הציבור הוא הציבור שלנו. הנושאים האקוטיים למאזין וסדר היום האמיתי הוא זה שאנחנו מכתיבים".

שקד עמד על ההבדלים בין הרדיו האזורי לארצי: "ההבדל הוא כמו בין העיתונות הארצית למקומית. כשיש נושאים מקומיים בעלי השלכות ארציות העיתונות הארצית גם שם, כמו חצור הגלילית ושדרות. אבל מינוי מנהל מתנ"ס חדש בהוד השרון לא מעניין את מאזיני רשת ב'".

אורגד אמר בתגובה: כל מי שמאזין לחדשות שלנו בכל שעה עגולה משש בבוקר יודע שאנחנו לא מחסירים שום ידיעה חשובה. ארבע תחנות אזוריות מחזיקות מחלקות חדשות עם שישה או שמונה כתבים. זה עולה המון כסף והם עושים עבודת קודש. לציין את המאזינים של הרדיו האזורי ככאלה שלא מתעניינים בנושאים החשובים זו שגיאה.

רינה מצליח: "אני יודעת איזה חדשות אתם משדרים ואין שום דמיון לרשת ב או לגלי צה"ל. אני עיתונאית שמסתובבת בין אנשים ואני יודעת איזו השקעה ערוץ 10 עושה במהדורות האלה של הרדיו האזורי וזה לא דומה להשקעה של רשת ב או גלי צה"ל והציבור יודע להבחין".

הדיון עסק גם בהשפעת האינטרנט על הרדיו. משה שלונסקי אמר: מי שמחפש כל הזמן חדשות לא מסתובב באינטרנט אלא גם באינטרנט. אם אתה רוצה מקור רציני ואמין אין הרבה.

אריה שקד אמר כי האינטרנט בשלב זה לא מאיים על הרדיו: "יש דו קיום עם האינטרנט כי זו פלטפורמה נוספת לתת משהו בתום השידור. המילה שודרה באוויר ונעלמה ופגה ואם היינו בודקים האזנה לפני האינטרנט היינו רואים שהרדיו התחזק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully