וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא עברו פוליגרף

ענת קם

30.11.2009 / 19:54

430 מתוך התלונות על תוכן תכניות שהוגשו ב-2008 לנציב תלונות הציבור של הרשות השניה היו על זכיינית ערוץ 2 רשת, אבל גם על "המטבח" של קשת היו תלונות

נציב תלונות הציבור של הרשות השנייה גיורא רוזן קיבל בשנת 2008 3,002 תלונות, עלייה של 41% לעומת 2007. מדו"ח הנציב לשנה זו עולה כי רוב מוחלט של התלונות נוגע לשידורי הטלוויזיה של ערוצים 2 ו-10 ורק 75 תלונות התייחסו לשידורי הרדיו. עיקר התלונות נוגעות לתוכן התכניות, קדימונים ותוכן הפרסומות. מספר מועט יחסית של תלונות נוגע לתוכן החדשות, אי התאמה ללוח המשדרים, זמני שידור, הפרעות בקליטה, ריבוי פרסומות וקטגוריות נוספות.

מבחינת התפלגות התלונות בקטגוריית תוכן תכניות עולה כי נגד רשת הוגש מספר התלונות הגבוה ביותר, 430, הזכיינית שידרה ב-2004 ארבעה ימים. נגד ערוץ 10 הוגש מספר תלונות נמוך יחסית, 159, ולהערכת הנציב הדבר נובע מאחוזי הצפייה הנמוכים שלו לעומת אלה של ערוץ 2. רוב מוחלט התלונות נגד תוכן תכניות נוגע לתכנים שמשודרים בשעות שאינן הולמות צפייה של ילדים.

מהשוואת התלונות ברדיו האזורי עולה כי כמחצית מהתלונות הוגשו בעקבות תוכן תכניות ותלונות רבות נוספות בעקבות פרסומות. נגד התחנות רדיו ללא הפסקה ורדיו קול חי הוגשו 14 תלונות, המספר הגבוה ביותר, אולם לדברי רוזן יש להביא בחשבון שידורי סינדיקציה ואת העובדה כי תלונה אחת יכולה לפיכך להתייחס למספר תחנות. רוב התלונות ברדיו מתייחסות לאתיקה עיתונאית בתכניות, התנהגות מראיינים והתבטאויות לא הולמות.

הנציב מציין כי למעלה מ-60% מהתלונות שהתקבלו בשנת 2008 טופלו לגופן. בין התלונות הנבחרות שמציין הנציב ישנה תלונה על תוכן תכנית הסאטירה "גם להם מגיע" של ערוץ 10 שהציגה את יהורם גאון כלוקה בתסמונת טורט, תלונה על התכנית "המטבח" של קשת בה התלוננו על היחס המשפיל שדל השף עזרא קדם ותלונה על התכנית "הפוליגרף" של רשת שרמתה נמוכה ותוכנה אינו הולם צפיית ילדים. כמו כן מציג רוזן תלונות שהתקבלו נגד חברות החדשות של 2 ו-10 בעקבות מבצע עופרת יצוקה, לפיהן שידורי החדשות הציגו דיווחים צבאיים שעשויים לפגוע בכוחות צה"ל והצלחת המבצע, וכן תלונות על הצגת הסבל שנגרם לפלסטינים במקום להתמקד בחיזוק החוסן הלאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully