וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנשה: "תמיר ופארס קצינים מצויינים, אבל הם שקרנים"

ענת קם

1.12.2009 / 11:46

כתבת קול ישראל כרמלה מנשה התייחסה בכנס אילת לסיקור הקצינים שסרחו ואמרה: "גם אני פוחדת מהמנהלים שלי, אז אני משקרת?"

"אנחנו חיים במקצוע בלי ערכים ובלי הכשרה. בודדים העיתונאים שהצליחו לאורך קריירה לא להמציא מקור ולא לעוות ידיעה ולא לשים דברים בפי אחרים", כך אמר היום הפרשן הצבאי של ערוץ 1 יואב לימור. לימור התייחס לביקורת שהועלתה בדיון נגד הקצינים צ'יקו תמיר ועימאד פארס ואמר: "נאה דורש ונאה מקיים, וקודם כל נסתכל על עצמנו ואחרי זה נסתכל על אחרים”. הדברים נאמרו בפאנל של כנס אילת "אמי הגנרלית" שעסק בסיקור הצבא.

כרמלה מנשה השיבה ללימור ואמרה: "תמיר ופארס הם קצינים מצוינים שאין ביקורת עליהם אבל הם שקרנים. גם אני פוחדת מהמנהלים שלי, אז אני משקרת? אתה עומד מול מנכ"ל ואומר שיש לך ידיעה אם אין לך? הם עשו דבר שהוא לא חוקי והוא לא בסדר והם שיקרו כי הם שקרנים ואין דרך אחרת להציג את זה. אתם חשופים לתקשורת בדיוק כמוהם. אני לא רואה לא אותך ולא את רוני משקרים למנהלים במצח נחושה”.

הנוכחים דנו גם בעסקת שליט ובדיון הציבורי שמתקיים או לא מתקיים בנושא שחרור האסירים. בהקשר זה אמר לימור "לטעמי רובנו חייבים לצנזורית תודה גדולה כי אם היא הייתה מסירה את האיסורים היו רואים כמה אנחנו לא בקיאים ולא יודעים כלום על האסירים שישתחררו". רוני דניאל התייחס למעורבותם של ההורים השכולים בדיון על עסקת שליט ואמר: "אנחנו בתקשורת לוקחים את ההורים השכולים והופכים אותם לאס מנצח”.

מי מסרס את מקבלי ההחלטות?

דובר צה"ל אבי בניהו התייחס למשקל התקשורת בתהליך קבלת ההחלטות: "במקרים מסוימים הלך הרוח משפיע על ההחלטה. הדיווחים החוזרים ונשנים שכל שם של חלל רץ בגל הפתוח שוב ושוב, יש בזה כדי לסרס תהליך של קבלת החלטות בממשלה ובקבינט. יש פעמים שאתה צריך להכנס לבועה ולהתנתק מהתקשורת ומהלך הרוח כדי לקבל החלטה. הרבה פעמים אינך יכול לשתף את הציבור בקבלת ההחלטה ובמקרה הזה של שבויים ונעדרים יש סוגיות רגישות”.

אלון בן דוד תהה אם הביקורת על צה"ל פוגעת בקבלת ההחלטות. יואב לימור השיב: "גם בנושאים אחרים אין ביקורת, גם במערכת הבריאות אין תחקירים חוץ מרן רזניק שגם הוא עבר למנטה מהארץ. צה"ל הוא הגוף הכי מבוקר בארץ. אנחנו עדיין יודעים מהו סיפור, ותראה את אנשי הציבור הצנועים שלנו שישנים בהוסטלים ולא במלונות מפוארים. אבל כשנגיע לעופרת יצוקה 2 ולא יהיו שם עימאד פארס או צ'יקו תמיר אנחנו נכה על חטא ונשאל איפה הקצינים הטובים”.

הנוכחים התייחסו גם לאיפול התקשורתי של הרמטכ"ל גבי אשכנזי שלא התראיין מאז כניסתו לתפקיד. מנשה אמרה לבניהו כי ההחלטה לא להתראיין התקבלה בהמלצתו והוסיפה "אתה דובר מצוין אבל כשהיית עיתונאי אמרת בדיוק ההפך. כדובר למדת דברים שאתה התקוממת עליהם. קצינים בצה"ל משקרים, הדוברים לא משקרים אבל אתם מעגלים, אתם לא עונים מהר, זה מקשה עלינו כעיתונאים ואני לא צריכה לחשוב פעמיים כשיש לי סיפור. אם אני ומנהליי חושבים שהידיעה חדשותית שום דבר לא צריך לעמוד בדרכי. זה אולי לא אנושי אבל אני לא עובדת סוציאלית, אני עיתונאית. אני צריכה להוציא את הדברים, אם זה התעללות בחיילים או פעילות מבצעית. לא מעניין אותי אם אבי נעלב, אנחנו צריכים להיות מנותקים. אני אתנגד, גם אם המערכת תתעקש, לפרסם שם של חייל הרוג לפני שהמשפחה יודעת גם אם כל העולם יעמדו על הראש. אבל יש דברים שהצבא ובניהו יודעים ולא רוצים שיתפרסמו, ואתה (לבניהו) משעשע נורא אבל אתה עושה לנו קשיים איומים”.

בניהו, השיב כי האמירה שצה"ל משקר אינה נכונה, כפי שהכתבת יודעת מכך שהיא מקבלת תשובות רבות לשאילתות. אם יש מקרה חריג כזה או אחר הוא מטופל. בניהו הוסיף וציין שבכל קורס
צבאי כיום יש פרק חובה שעוסק בתקשורת, חשיבותה ואיך להתייחס אליה- החל מההכשרה בבה"ד אחד ועד למכללה לבטחון לאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully