וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טעם החיים, לא משהו

ענת קם

1.12.2009 / 12:17

ראודור בנזימן בכנס אילת: "העיסוק של חדשות 2 בהסרת בקבוקי קוקה קולה מהמדפים לא היה עיסוק ברובד הראוי". אבי וייס: "לצערי ראודור לא בדק את דבריו כראוי"

מנכ"ל חדשות 10 ראודור בנזימן התייחס היום בכנס אילת לסיקור מפעלותיהם של בעלי המניות בערוצים 2 ו-10 ואמר: "אין שום השפעה של בעלי המניות. כשמימן קנה את 012 לא דיוחנו על זה. זו הייתה החלטה שלי ואנחנו לא נוגעים בעסקים של בעלי המניות שלנו". בנזימן פנה למנכ"ל חדשות 2 אבי וייס ואמר: "העיסוק שלכם בהסרת בקבוקי קוקה קולה מהמדפים לא היה עיסוק ברובד הראוי. אם מוזי ורטהיים היה בעל מניות אצלנו עם תקלה כזאת לא הייתי עוסק בזה מהיום הראשון עד היום האחרון".

מנכ"ל חדשות 2 אבי וייס השיב: "אנחנו היינו הראשונים באותו יום לדווח על הסיפור של קוקה קולה. אחרי דה מרקר. אתמול הייתה הפעם הרביעית שהתעסקנו בזה. לצערי ראודור לא בדק את דבריו כראוי".

השניים אמרו כי מהדורות החדשות לא צפויות להתקצר לחצי שעה. וייס אמר: "להערכתי כבר אי אפשר לחזור למהדורה של חצי שעה. יש יותר חינוך ותרבות ואיכות סביבה ולקצר את המהדורה זה בלתי אפשרי. המדינה שלנו יצרנית חדשות מהגדולות בעולם וחצי שעה זה לא מספיק. לא בטוח ששעה זה אידיאלי אבל חצי שעה בטוח לא. אני טוען שמאה אחוז ממה שאנחנו משדרים זה חדשות. גם הופעת מחול. השיח הפוליטי בשנים האחרונות כל כך משעמם, שאנחנו מתעסקים יותר במהות של הפוליטיקה ולא במה שקורה בין מפלגות ואז אתה רואה שזה לא רלוונטי".

בנזימן הוסיף: "המהדורות מנוהלות בתוך ערוצים מסחריים והמטרה היא בערוץ 2 להרוויח כסף ואצלנו זה לא להפסיד את המכנסיים. אין לחברות החדשות הכנסות משלהן ואנחנו תלויים בזכיין. זה כלכלי להחזיק מהדורה של שעה. אתה מחזיק חברת חדשות בעלות מסוימת וזה פשוט כלכלי לעשות מהדורה של שעה בין שמונה לתשע. אנחנו הורדנו את מינון הפוליטיקה כי זה משעמם".

מתן משמיים

בנזימן התייחס לחסרונם של כתבים מקבוצות המיעוט בישראל: "חיפשנו עכשיו כתב כלכלי וההנחיה שלי הייתה 'לא גלי צה"ל'. כן פריפריות, כן אנשים מאתרים כלכליים שהכרתי דרך התכנית 'לילה כלכלי''. הלכנו ובדקנו ובחרנו במתן חודורוב הכתב של גלי צה"ל כי הפער המקצועי בינו ובין האחרים היה כל כך גדול שלא הייתה ברירה.

"היו לנו עשרה מתמודדים, אבל אנחנו מחויבים למקצועיות. ואין מה לעשות, גלי צה"ל הוא מספר אחד כמגדל העיתונאים בארץ וכל זמן שהם קיימים הם מייצרים כוחות מקצועיים טובים ובחלק מהמקרים טובים לעין שיעור יותר מהמתחרים שלהם. אנחנו לא מחויבים לכל ערכי החינוך והציונות של מדינת ישראל, אנחנו מחויבים לערכי המקצועיות שלנו ולציבור הצופים שלנו. אם היו לי חמישה כתבים אתיופים מעולים, אז היו לי חמישה כתבים אתיופים מעולים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully