וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוסט-טוסטרון

ענת קם

1.12.2009 / 18:11

על פי סקר של ארגון אג'נדה מיוחד לכנס אילת: 57% מהעיתונאים הבכירים טוענים כי בתחום התקשורת מועסקים יותר גברים. 36% טוענים שקיים שוויון מגדרי

בכלי התקשורת קיים יתרון בולט לגברים בקרב העורכים והמנהלים, כך מראה סקר של ארגון אג'נדה בקרב 30 עיתונאים לקראת כנס אילת. 57% מהמשיבים במחקר טענו כי בעיסוק זה יש יותר גברים, לעומת 36% שטענו שקיים שוויון מגדרי ו-7% שטענו כי יש יתרון לנשים. עם זאת, רוב המרואיינים, שידעו להעריך את רמות השכר של נושאי תפקידים שונים, אמרו כי יש שוויון בין נשים לגברים בשכר.

המחקר ניסה לבחון את התפיסות שיש לעיתונאים לגבי התנהלות גוף התקשורת בו הם עובדים ובמסגרתו רואיינו 30 עיתונאים בכירים שמועסקים בעיתונות המודפסת, תחנות רדיו, טלוויזיה ואינטרנט. המחקר בחן את תפיסות העיתונאים בתחום כח אדם המועסק בארגון, הקשר של הארגון עם הסביבה והקהילה, רמת העיסוק בנושאים ייחודיים ואתיקה מקצועית.

כלי התקשורת תורמים לקהילה?

למעלה ממחצית המשיבים אמרו כי בארגון שלהם לא מועסקים עיתונאים ערבים, יוצאי אתיופיה או אנשים עם מוגבלויות. 60% אמרו כי בארגון שלהם מועסקים עולים מברית המועצות לשעבר. בארגונים בהם מועסקים עובדי קבלן, רוב העיתונאים לא מתעניינים בתנאי העסקתם: כ-30% אמרו כי בארגון שלהם עובדים אנשים המכונים עובדי קבלן, אולם כמעט כ-90% מהם לא התעניינו לדעת אם הקבלן משלם להם את כל ההטבות הסוציאליות שמגיעות להם. כ-87% מהמשיבים דיווחו על העסקת פרילנסרים במקום עבודתם, וכמחצית מהכתבים שהשתתפו במחקר חושבים שפרילנסים ועיתונאים זוטרים לא מקבלים שכר הוגן. כ-17% לא ידעו האם שכרם של פרילנסים ועיתונאים זוטרים הוא שכר הוגן וכ-48% אמרו שהשכר נמוך מדי.

בתחום התרומה לקהילה השיבו 47% מהמרואיינים כי מקום העבודה שלהם תורם לקהילה באמצעות השתתפות העובדים בפרויקטים חברתיים או באמצעות תרומה כספית. 43% אמרו שהארגון לא תורם בדרך כלשהי וכ-23% לא מתעניינים בשאלה אם הארגון בו הם עובדים תורם או לא תורם לפרויקטים בקהילה.

מחצית מהמשיבים: נושא הפליטים לא כוסה מספיק

לגבי חלק מהנושאים הייחודיים שנבחנו, חלק ניכר מהמרואיינים חושבים כי אמצעי התקשורת שלהם נותנים לנושא כיסוי במידה הראויה, אולם מספר נושאים לא זוכים לסיקור מספק.50% השיבו כי כיסוי נושא הפליטים שמחפשים מקלט בישראל מועט מדי, 47% מהמשיבים חושבים שכיסוי תנאי העבודה של עובדי כוח אדם מועט מדי, 33% השיבו כי כיסוי נושא העובדים הזרים מועט מדי, 33% מהמשיבים ענו כי הכיסוי של ילדים בסיכון מועט מדי ו-30% מהמשיבים טענו כי הכיסוי של יחס הממשלה לערבים מעט מדי.

את המחקר ערך ארגון אג'נדה באמצעות מכון המחקר של מינה צמח, כחלק ממהלך אותו הוא מוביל לפיתוח מודל ייחודי שמטרתו להביא לשילוב מיעוטים בכלי התקשורת השונים. בארגון מציעים לכלי התקשורת המרכזיים להתחיל באימוץ והטמעה של מספר קריטריונים ראשוניים לבחינה ודיווח, הכוללים גיוון תעסוקתי ושוויון הזדמנויות בתעסוקה.

  • עוד באותו נושא:
  • אג'נדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully