וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורלב לא מוותר על ירושלים

ענת קם

3.12.2009 / 12:34

חבר הכנסת זבולון אורלב הודיע כי השדולה למען ירושלים בכנסת לא תאפשר לערוץ שלא לשדר מאולפן בבירה. השר כחלון גער בצדדים להתקדם בהצבעה על סעיפי החוק

חבר הכנסת זבולון אורלב מתנגד לסעיף בהצעת חוק ערוץ 10 שמאפשר לחדשות 10 לשדר מאולפן משני בירושלים ואינו מחייב אותה להעביר את פעולתה לבירה. אורלב אמר כי דווקא כשירושלים נמצאת בלב הדיון הציבורי לא יתכן שחברת החדשות של ערוץ 10 לא תשדר ממנה. אורלב תקף את היועץ המשפטי של הרשות השניה מנשה סמירה ושאל: "איך אפשרת למצב הזה להתקיים? זה לא תפקידך להגיד אם זה חוקי או לא חוקי. תפקידך לאכוף את החוק". אורלב הודיע לשר התקשורת כי השדולה למען ירושלים לא תאפשר מצב שיאפשר לחדשות 10 לשדר רק אולפן משני בבירה. אורלב קיבל תמיכה מיושב ראש הועדה ח"כ אופיר אקוניס.

לאורך הדיון שב ביקש וגער שר התקשורת בצדדים כי יש להתחיל בהקראת החוק ולהצביע עליו. ולא לבזבז זמן יקר על דיון תיאורטי. כחלון אמר: "תפסיקו להתעסק במצגות, ותתחילו להצביע על הסעיפים של החוק. אל תעכבו את החוק". מנכ"ל הראשות השניה מנשה סמירה השיב לשר כי על ערוץ 10 להציג תכנית פעילות ולוח שידורים במסגרת החוק החדש וכי ההצבעה מתעכבת ממכיוון שיש להסדיר מספר סוגיות כדי שישראל 10 תדע אם תוכל לעמוד בהם.

יושבת ראש מועצת הרשות השנייה נורית דאבוש אמרה היום כי ערוץ 10 הופלה לרעה במיקוד הרגולציה ולא זכה להקלות שזכו להן זכייניות ערוץ 2. הצעת החוק הממשלתית להארכת זיכיון ערוץ 10 משווה לטענתה של דאבוש את התנאים בינו לבין ערוץ 2. דאבוש אמרה את הדברים בדיון של ועדת הכלכלה בנושא הצעת החוק . עוד אמרה דאבוש, כי יש להפחית 1/12 ממחויבויות ערוץ 10 לשנת 2009 בשל מבצע עופרת יצוקה, שבעקבותיו עסקו רוב שידורי הערוץ בחדשות ואקטואליה במשך כחודש. זכייניות ערוץ 2 נהנו מהפחתה דומה בשנת 2006 בעקבות שידורי החדשות במלחמת לבנון השנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully