וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמירה הס זכתה בפרס מטעם עיתונאים ללא גבולות

ענת קם

3.12.2009 / 18:16

כתבת הארץ, העיתונאית הישראלית הראשונה שזוכה בפרס, קיבלה אותו על סיקורה את המתרחש ברצועת עזה במהלך מבצע עופרת יצוקה

העיתונאית הישראלית עמירה הס זכתה בפרס עיתונאית השנה לשנת 2009 מטעם ארגון עיתונאים ללא גבולות. הס קיבלה את הפרס על סיקורה את המתרחש ברצועת עזה במהלך מבצע עופרת יצוקה. הפרס הוענק להס בטקס שהתקיים אמש (רביעי) בפאריס. הס זכתה בפרס יחד עם הרבעון הצ'צ'ני Dosh, שזכה בקטגוריית כלי התקשורת על מאבקו למען חופש הדיווח והחופש לקבל דיווחים.

עמירה הס היא העיתונאית הישראלית הראשונה הזוכה בפרס, המוענק על ידי הארגון מאז 1992. בטקס אמרה הס: "לא קשה להחזיק בעמדות עצמאיות בישראל, אבל העצמאות הזו צריכה לבטא את עצמה והיה לי המזל לקבל את תמיכת העיתון שלי והעורך שלי, אבל הקוראים הישראליים מתקשים לקבל גרסה של האירועים ששונה ממה שהרשויות מציגות. אני לא יכולה להגיד שאני שמחה לקבל את הפרס, משום שהכתבות שלי לא הצליחו לגרום לאנשים לשנות את דעותיהם. אני חושבת כל יום על השורדים בעזה שאומרים לי שהם מקנאים בקרוביהם שנהרגו במהלך המבצע".

הפוליטיקאי הצרפתי ועורך הדין למען זכויות האדם רוברט באדינטר, אורח הכבוד של הטקס, אמר כי "בעולם שנשלט על ידי שקרים מאורגנים ומניפולציות, מגיעות לזוכי הפרס של עיתונאים ללא גבולות ההכרה והסולידריות שלנו, לא רק בגלל שהם מחפשים את האמת לעתים בסיכון חיים, אלא גם ומעל הכל כי הם מספרים אותה". מזכ"ל הארגון ז'אן פרנסואה ז'וליארד אמר כי הפרס ניתן להס ול-Dosh כי שניהם הציגו מידה ראויה לציון של אומץ.

המגזין הצ'צ'ני Dosh מסקר אקטואליה ופוליטיקה וצ'צ'ניה וחלקים אחרים בקווקז מאז 2003, כולל באזורים בהם תקשורת עצמאית התקשתה לפעול במשך תקופה ארוכה. עורכי המגזין איסראפיל שבחאלוב ועבדולחאזי דודוייב, שקיבלו את הפרס, אמרו: "אנחנו לא גיבורים, רק עיתונאים עצמאיים, אבל המשמעות של זה היא להיחשב אויבים של המולדת". שבחאלוב הוסיף כי כי הפרס מעניק להם כוח להמשיך בסיקור צפון הקווקז ואמר כי "אנחנו חושבים היום על האנשים שאיתם היינו צריכים לחגוג את הפרס – מגומד ייבלוייב, נטליה אסטמירובה ואנה פוליטקובסקיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully