וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העתירות נגד הרשות השניה - הכרעה בעוד חודשיים

ענת קם

6.12.2009 / 18:38

בית המשפט הורה לרשת קשת ואיגודי היוצרים להגיש בתוך חודש את סיכומי טענותיהם נגד הרשות השניה, בהתאם לשינויים שחלו מאז הוגשו העתירות

בית המשפט העליון יכריע בעוד כחודשיים בעתירות רשת, קשת ואיגודי היוצרים נגד הרשות השנייה. בדיון שהתקיים בשבוע שעבר בשלוש העתירות שהוגשו ב-2007 הורו השופטים יורם דנציגר, אסתר חיות ואיילה פרוקצ'יה לזכייניות וליוצרים להגיש בתוך חודש את סיכומי טענותיהם, בהתאם לשינויים שחלו מאז הוגשו העתירות לראשונה. הרשות תשיב על טענות אלה בתוך חודש נוסף ולאחר מכן יובאו הטענות להכרעת בית המשפט.

הדיון בשבוע שעבר דן במאוחד בשלוש עתירות: עתירת איגודי היוצרים נגד הרשות השנייה, שהוגשה בטענה כי אינה אוכפת את מחויבויות הזכיינים בהתייחס לשנת 2006 ועתירות רשת וקשת נגד החלטת הרשות השנייה לחלט מכספי הערבויות שלהן. במהלך הדיונים הועלו בפני בית המשפט גם סוגיות מיקוד הרגולציה, הסכמי הזכייניות עם איגודי היוצרים (שנפסלו על ידי הממונה על ההגבלים העסקיים בטענה להסדר כובל) ותקפות כללים שונים של הרשות השנייה.

בשל השינויים הרבים שחלו במצב השוק מאז הוגשו העתירות, בהם קידום חוק הרפורמה בתקשורת, משבר ערוץ 10 והעתירה החדשה שהגישו רשת וקשת בדרישה להחיל את כללי מיקוד הרגולציה רטרואקטיבית על 2008, נמנעו השופטים מהכרעה ויחליטו בעוד כחודשיים על סמך הטענות החדשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully