וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק ערוץ 10 תוחזר לממשלה

ענת קם

7.12.2009 / 12:11

מנכ"ל ערוץ 10 יוסי ורשבסקי שב ואמר היום בדיון בועדת כלכלה כי הערוץ לא יוכל לעמוד בהחזרת החובות המוצע בהצעת החוק. יו"ר הועדה ח"כ אקוניס שבר את הכלים

הצעת החוק להארכת זיכיון ערוץ 10 תחזור לשולחן הממשלה לאחר שמנכ"ל הערוץ יוסי ורשבסקי הודיע לפני שעה קלה בועדת הכלכלה שהערוץ לא יוכל לעמוד במתווה החזר החובות המוצע בה. ישב ראש הועדה חבר הכנסת אופיר אקוניס אמר בדיון: "למיטב הבנתי יש בהצעה מספרים ברורים רק שהם אינם תקפים לגבי ערוץ 10". אקוניס נעל את הדיון וקבע כי ההצעה תחזור לממשלה לניסוח מחדש.

בפתיחת הדיון הודיע חבר הכנסת אקוניס כי הישיבה היום לא תעסוק בסעיף ירושלים, הקובע כי על הערוץ להקים אולפן שידורים משני בבירה, וזאת בעקבות שיחה שקיים עם שר התקשורת משה כחלון לפני הדיון. בהמשך דנו הנוכחים בקרן הפקות המקור, שאינה מופיעה בהצעת החוק, והועלו מספר הצעות כיצד לשלבה במתכונת כזו או אחרת בהצעה. נציגי האוצר שנכחו בדיון התבצרו בעמדת המשרד לפיה הקרן לא אמורה לשמש את הזכיינים להחזרת חובות עבר. נושא נוסף שעלה בדיון הוא הפחתה מיידית של התמלוגים במקום ב-2012 כמוצע בהצעה הנוכחית, הצעה שהעלה מנכ"ל הרשות השנייה מנשה סמירה, אולם נציגי האוצר אמרו שסעיף זה יהפוך את הצעת החוק להצעה תקציבית חדשה ושהם מתנגדים לכל הצעה שתוביל להפחתה בהכנסות המדינה.

הצעה נוספת שהועלתה על ידי נציגי היוצרים היא שהתמלוגים המשולמים כיום למדינה, המועברים מהזכיינים לאוצר דרך הרשות השנייה, יישארו בקופת הרשות וישמשו להחזרת חובות עבר בקולנוע. גם להצעה זו התנגדו נציגי האוצר. יושבת ראש מועצת הרשות השנייה נורית דאבוש התייחסה בדיון גם היא לבעיית התמלוגים שמשלמות זכייניות הערוצים המסחריים ואמרה כי "כספי התמלוגים שמשולמים היום באים על חשבון היצירה הישראלית".

האפשרויות העומדות כעת בפני הצדדים הן שיפור הצעת החוק על ידי משרדי האוצר והתקשורת בשני אפיקים עיקריים: ויתור על חובות הקולנוע של ערוץ 10 העומדים על למעלה מ-20 מיליון שקל, או לחילופין עיגון בחקיקה של תמיכה ממשלתית בערוץ באופן שיאפשר את החזרת חובות הקולנוע, אם באמצעות הקרן, אם באמצעות הפחתת תמלוגים והסטתם לטובת השקעה בקולנוע ואם באמצעי אחר. אפשרות נוספת ממנה יעדיפו הצדדים להמנע היא החזרת אפשרות היציאה למכרז לסדר היום, מה שיהיה בעייתי במיוחד בשל לוח הזמנים, שכן ישראל 10 מסיימת את שידוריה בערוץ בעוד פחות מחודשיים.

מחר אמור להתקיים דיון נוסף של הועדה ועד אז צפוי להפגש יושב הראש ח"כ אקוניס עם אנשי האוצר והתקשורת כדי להציג בדיון פתרון אפשרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully