וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן אור?

ענת קם

7.12.2009 / 21:03

מנכ"ל הרשות השניה שב ומציע במכתב למנכ"ל משרד התקשורת לממן את מחויבויות הקולנוע של הזכייניות באמצעות קרן של האוצר, הצעה שכבר נדחתה לפני מספר חודשים

מנכ"ל הרשות השנייה מנשה סמירה העביר היום למנכ"ל משרד התקשורת עדן בר טל הצעה למקור מימון למחויבויות הקולנוע והסדרת חובות ערוץ 10. הצעתו של סמירה נשענת בבסיסה על הקרן החיצונית שהוצעה בעבר על ידי האוצר ומתבססת על מנגנון שיופעל באמצעות הרשות השנייה. התקציב שיוצע יועמד לזכייני הערוצים המסחריים מאחר שרק הם מחויבים בהשקעה בקולנוע, בניגוד ל-HOT ו-yes, וכן בשל העובדה שנטל התמלוגים שהם משלמים גבוה לעומת שחקנים אחרים בשוק.

על פי ההצעה, האוצר יקצה 30 מיליון שקל לרשות השנייה להקמת קרן שמטרתה קידום ועידוד הפקות בסוגה עלית בטלוויזיה ולהפקות סרטי קולנוע. התקציב יועמד לזכייניות ערוצי 2 ו-10 כהלוואה ובחלוקה שווה ובמידה שישארו בקרן יתרות לא מנוצלות הרשות תקבע את המנגנון להפניית התקציב. הסכומים יחולקו כנגד חוזים להפקות שיציגו הזכייניות.

זכיין אשר ישתמש בכספי הקרן יציג כתבי התחייבות וערבויות מטעם בעלי המניות להחזרת הכספים. פרעון ההלוואה יהיה 31 בדצמבר 2011, תום תקופת השידור בשיטת הזיכיונות, אולם זכיין שתוארך תקופת זיכיונו או שקיבל רישיון יוכל לדחות את מועד הפירעון בשנתיים נוספות. זכיין שזכיונו פג או נשלל יחזיר את הסכום שלווה בתוך חודש מיום פקיעת הזיכיון או שלילתו.

בנוסף, זכיין אשר יוכיח, באישור ברשות, כי השקיע בסוגה עלית או בקולנוע סכומים העולים על הסכומים בהם הוא מחויב, תוכל הרשות להפוך את ההלוואה למענק, כל עוד סכום המענק לא יעלה על סכום ההשקעה שבוצעה על ידי הזכיין.

ועדת כלכלה החליטה היום כי הצעת החוק להארכת זיכיון ערוץ 10 תועבר חזרה לממשלה, זאת לאחר שמנכ"ל הערוץ שב והודיע כי הערוץ לא יעמוד במתווה להשבת חובותיו לקולנוע, כפי שהוא מוצע בהצעת חוק זו. נושא הקרן של משרד האוצר כאופציה להשבת חובות הערוץ לקולנוע, עלה לראשונה בסוף יולי השנה כאחד הפתרונות שהוצעו להארכת זיכיון הערוץ. משרד האוצר סרב להצעה.

ממשרד התקשורת נמסר כי הם לומדים את המכתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully