וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כללי שידורי הספורט החדשים פוגעים בזכויותינו"

ענת קם

9.12.2009 / 14:32

עתירה נגד המועצה לשידורי כבלים ולויין: החלטת המועצה בנוגע לשידורי ספורט פוגעות בקבוצות ובאינטרס הציבורי והתקבלו ללא תשתית עובדתית מקיפה

ההתאחדות לכדורגל, חברת שיווק זכויות השידור ספורט פייב ו-32 קבוצות הכדורגל מליגת העל והליגה הלאומית עתרו ביום שני האחרון לבג"צ נגד המועצה לשידורי כבלים ולווין. בעתירה שהוגשה באמצעות עורכי הדין ברוך כצמן, יהב דרורי וניר סלע טוענים העותרים כי החלטות המועצה החדשות בנוגע לשידורי ספורט בכבלים ובלווין פוגעות בקבוצות ובאינטרס הציבורי. לטענת העותרים, החלטות המועצה התקבלו ללא תשתית עובדתית מקיפה והן לוקות בחסר סבירות קיצונית ופגיעה אפשרית בציבור אוהדי הספורט, עקב פגיעה בהיצע השידורים. העותרים דורשים צו ביניים שימנע את החלת המדיניות החדשה עד להכרעה בעתירה.

אחת הטענות המועלות בעתירה היא שיישום המדיניות החדשה יפגע משמעותית בהכנסות ממכירת זכויות השידור, שיוביל לפגיעה בקבוצות הממומנות מהכנסות אלה, בשל ההגבלה על הערוצים בהם יוכלו משחקים מסוימים להיות משודרים. העותרים טוענים כי המועצה קיבלה את החלטותיה מבלי שהוצגה תשתית ראייתית לזליגת תכנים לערוצים בתשלום וכן בהיעדר סמכות, ועל כן יש לבטל את ההחלטות.

בעתירה נכתב: ,המועצה מבקשת להגדיר לעצמה את סמכויותיה באופן מרחיב, גורף וחסר כל תקדים בהשוואה לנהוג במדינות דמוקרטיות בעולם. מדובר ב 'גולם הקם על יוצרו', אשר במקום להסדיר את השוק ולאפשר לו להתנהל ביעילות - מחליף את השוק ושם עצמו במרכזו".

המועצה לשידורי כבלים ולווין הציגה לפני כחודשיים את המדיניות החדשה של שידורי הספורט בערוצים בתשלום, שעיקריה רשימת אירועים מוכרזים שחובה לשדר בערוצים הפתוחים 5 ו-5+ ורשימת אירועים שאסור לשדר בערוצים בתשלום, אלא אם משחקים מרכזיים יותר המעוררים ענין רב יותר משודרים במקביל בערוצים הפתוחים. ההחלטה התקבלה לאחר שנה של דיונים וקבלת עמדות מגורמים רבים בשוק הטלוויזיה והספורט בישראל. מהמועצה נמסר כי היא תתייחס לטענות ההתאחדות במסגרת תשובתה לעתירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully