וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונדורס: לעת עתה הנשיא המודח לא עוזב למקסיקו

הממשלה הזמנית של הונדורס הודיעה כי היא מאשרת לנשיא המודח לעזוב ולקבל מקלט פוליטי במכסיקו. אולם כעבור כשעתיים יצאה הודעה חדשה - סלאיה יישאר בשגרירות ברזיל

נשיא הונדורס המודח, מנואל סלאיה, שבילה את שלושת החודשים האחרונים בשגרירות ברזיל בארצו, יישאר לפי שעה בהונדורס, למרות שמשרד החוץ כבר הודיע לפנות בוקר (חמישי) כי הוא יעזוב את ארצו לגלות במכסיקו.

מקור המקורב לסלאיה אמר קודם לכן כי הנשיא לשעבר "עומד לעזוב את המדינה. הוא עושה זאת מרצונו החופשי". מקור בממשלה המכסיקאית סיפר כי סלאיה, שהודח בהפיכה צבאית בחודש יוני השנה, היה צפוי לנחות במדינה כבר הלילה.

דובר משרד החוץ של הונדורס אמר כי ממשלתו חתמה על אישור המבטיח את יציאת סלאיה מהמדינה, והעברתו לשגרירות הברזילאית. בהודעה נאמר, כי ממשלת מכסיקו שלחה מטוס, עליו יעלו הנשיא ובני משפחתו. אולם לאחר כשעתיים יצאה הודעה סותרת.

סלאיה שהה בשגרירות ברזיל מאז חודש ספטמבר, אז הצליח להסתנן חזרה להונדורס, ממנה גורש לקוסטה ריקה בהפיכה הצבאית ביוני. בשבוע שעבר הצביע בית הנבחרים ברוב מוחץ שלא להחזירו לארמון הנשיאות. בסוף החודש שעבר בחרה הונדורס נשיא חדש, פורפיריו לובו, אך מדינות רבות באמריקה הלטינית, בהן ברזיל, ארגנטינה וונצואלה, בחרו שלא להכיר בתוצאות הבחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully