וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד שנה של כדורגל

ענת קם

10.12.2009 / 14:17

הממשלה מתכננת לאפשר לרשות השידור השקעה מופחתת בהפקות מקור למשך שנה נוספת. היוצרים: "זו פארסה שצריך להפסיק, מבחינתנו שרשות השידור תסגר"

הממשלה הגישה הצעה לתיקון חוק רשות השידור שיאפשר לרשות להפחית את היקף שידוריה והוצאותיה להפקות בערוץ 1 בשנה נוספת. על פי הצעת החוק שתעלה להצבעה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת בשבוע הבא, יוארך היתר ההפחתה שאמור היה להגמר בסוף 2009 בשנה נוספת ויסתיים רק ב-31 בדצמבר 2010. סעיף זה, אם יאושר, ידחה בשנה את יישום חובת הרשות להשקיע לפחות 36% מהכנסות הטלוויזיה בהפקות מקומיות קנויות בסוגה עלית.

חוק רשות השידור הוצג לפני מספר חודשים כחלק מחוק ההסדרים ועיקרו היה הבטחת ההוצאה הכספית של רשות השידור להשקעה בהפקות מקור, באמצעות הסטה של 36% מהכנסות הטלוויזיה מהאגרה לחשבון בנק נפרד שיוקצה בלעדית להפקות. בשנים האחרונות לא עומדת הרשות במחויבויותיה החוקיות להשקעה בהפקות מקור. היתר ההפחתה שהוענק לרשות לפני כשנה ניתן על ידי השר הממונה על יישום חוק הרשות בעקבות הגירעון התקציבי בו שרתה.

גורם ברשות השידור אמר היום לוואלה! ברנז'ה: "כל עוד אין רפורמה ברשות השידור החלת החוק החדש פשוט תוביל לקריסתה, על כן הם ממשיכים את החוק שחל על 2009".

היוצרים: לסגור את רשות השידור

יושב ראש איגוד המפיקים מוש דנון אמר היום לוואלה! ברנז'ה בתגובה להצעת החוק: "אנחנו מתנגדים בתוקף להארכה של החוק הזה. מבחינתנו שרשות השידור תסגר, זו פארסה שצריך להפסיק, וחייבים כבר לקבוע דד ליין אמיתי לרפורמה כי יש פה משיכת זמן ובזבוז כסף. לא יתכן שזה יתנהל בחלמאות הזאת. או שיחילו את הרפורמה או שיסגרו את רשות השידור ויפתחו מחדש בצורה מסודרת. אין לנו ספק שגם ציבור משלמי האגרה יסכים עם זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully