וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כסף הוא לא הדבר היחיד שחשוב"

ענת קם

11.12.2009 / 18:02

מנכ"ל הרשות השניה מנשה סמירה התייחס בפסטיבל ראש פינה לשיקולי העריכה בטלוויזיה המסחרית. אילנה דיין: "לא פשוט לעורר תגובה ריגשית אצל הצופה"

"ערוץ 2 הוא לא מכונה להדפסת כסף. לזכייני הברודקאסט יש אחריות ציבורית וחברתית", כך אמר היום (שישי) מנכ"ל הרשות השנייה מנשה סמירה בפסטיבל ראש פינה, בפאנל שעסק בתכניות וסרטי התעודה בטלוויזיה. סמירה פנה ליושב ראש הפסטיבל עמי גניגר ואמר לו: "ביומיים האחרונים התחושה שלי היא שכולם פה מדברים על איך עושים כסף בטלוויזיה, וזה לא הדבר היחיד שחשוב".

בפאנל השתתפה גם העיתונאית אילנה דיין. מגישת תכנית התחקירים "עובדה" סיפרה על הקשיים בדרך להבאת תחקיר או סרט תעודה לפריים טיים ואמרה: "לא כל כך פשוט לעורר תגובה רגשית אצל הצופה". בהמשך הוסיפה דיין כי לא יוחלט על הפקת סרט תיעודי של "עובדה" על פי שיקולי הרייטינג של משבצת הפריים טיים של התכנית. לטענת דיין הסרט קודם כל יוכן ורק לאחר מכן ייבדק היכן לשבצו.

מוקדם יותר התייחס האחראי על הפקות המקור ב-yes ובהן הפקות yes-דוקו גיורא יהלום לעשיית סרטים תיעודיים וציין את ההבדל בינם לבין התכנית של דיין: "אנחנו צריכים לעשות משהו שיישאר על המדף ויעמוד במבחן המציאות גם עוד חמש שנים כי בגלל שיקולי פרוגרמציה אנחנו מחויבים לשידורים חוזרים. הכתבות של 'עובדה' לא יהיו רלוונטיות עוד חמש שנים. אנחנו מחפשים סיפור שהוא מעבר לתחקיר עיתונאי, ואחד מהסרטים האלה הוא 'מוסר השילומים' של אורלי וילנאי וגיא מרוז ששינה פה מציאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully