וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם ב-2010 פחות הפקות מקור ברשות

ענת קם

14.12.2009 / 16:29

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת החוק הממשלתית שתאפשר להאריך בשנה נוספת את ההיתר שיש לרשות השידור להפחית השקעה בהפקות מקור

הצעת החוק להארכת היתר הפחתת המחויבויות של רשות השידור עברה היום בקריאה ראשונה במליאת הכנסת. על פי הצעת החוק הממשלתית שפורסמה בשבוע שעבר בוואלה! ברנז'ה, יוכל השר הממונה על יישום חוק רשות השידור יולי אדלשטיין להאריך בשנה נוספת את ההיתר שיש לרשות השידור להפחית את היקף השקעתה ושידוריה בתחום הפקות המקור. ההיתר ניתן לרשות לראשונה לפני שנה ועל פי ההצעה יוארך עד ה-31 בדצמבר 2010.

הצעת החוק, אם תעבור במלואה, תדחה בשנה לפחות את חובת הרשות להשקיע 36% מהכנסות הטלוויזיה מהאגרה ישירות בהפקות מקור, כפי שנוסחה בחוק רשות השידור החדש. גם אגרת הרשות לשנת 2010 לא תופחת בעקבות הסכמה בין הנהלת הרשות ומשרד האוצר ותמשיך לעמוד על 360 שקל. המשך ההקפאה בהפחתה ימנע את הירידה בהכנסות ואת צעדי החירום שתוכננו בעקבותיה.

חברת הכנסת יוליה שמאלוב-ברקוביץ, שהגישה לאחרונה הצעת חוק לביטול התמלוגים ודמי הזיכיון בטלוויזיה המסחרית, מסרה בתגובה: “כשהשר מפחית מחובותיו של השידור הציבורי, הערוצים המסחריים הם אלו שנאלצים לבסוף לשאת בנטל. קראתי לשר ההסברה יולי אדלשטיין ולשר התקשורת, משה כחלון, להקים ועדה משותפת להסדרה כוללת של כל שוק התקשורת בישראל. מגוחך לראות כי במדינת ישראל פועלות במקביל שלוש רשויות רגולציה נפרדות: רשות השידור, מועצת הכבלים והלוויין והרשות השנייה. שוק התקשורת דורש מהפכה כוללת ולא עוד רפורמה."

מרשות השידור נמסר בתגובה: "זהו חלק מהמאמץ לקדם את הרפורמה ברשות השידור. גם המחוקק קיבל את עמדת רשות השידור, שבעת הזו ובמצבה הנוכחי יש לאפשר לרשות לסיים את הליכי המשא ומתן לקידום הרפורמה לפני שתוטל עליה חובה להקצות סכומי עתק להפקות חיצוניות, בטרם הרשות עומדת על רגליה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully