וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב מלמד מסרב גם לערוץ 1

ענת קם

14.12.2009 / 19:48

ראש ישיבת הר ברכה סרב להכניס צוות של הערוץ לצלם בישיבה עקב סרוב הערוץ לגנוז קטע ארכיון שבו הוא מופיע. ערוץ 1 הגיב על סרבנות זו בסרבנות משלו

ערוץ 1 ביטל היום את השתתפותו של דובר מטעם ישיבת הר ברכה, שהוצאה מההסדר עם משרד הבטחון, כאורח בתכנית "לב הענין". מוקדם יותר היום הורה הרב מלמד, שלא לאפשר כניסה לצוות של ערוץ 1 לצלם הבוקר בישיבה, זאת לאחר שבערוץ סרבו לדרישתו לגנוז צילום ארכיון, בו הוא שם את ידו על מצלמה כדי למנוע את צילומו. לטענת מקורביו של הרב מלמד צילום זה מבזה אותו.

יוסי דגן, מקורב לרב מלמד: "בעקבות שידור בחדשות ערוץ 1 של קטע וידיאו מבזה שצולם על ידי צלם שהתנהג בגסות מול הרב, תוך הדחפות עם המצלמה קרוב לפניו, לא הורשה ערוץ 1 לצלם בישיבה וכן בוגרי הישיבה ואישי ציבור רבים סירבו להתראיין לערוץ 1. בעקבות סיכום משעות אחר הצהריים לפיו הערוץ ינחה שלא להשתמש בחומר המבזה שאין בינו ובין חדשות ולא כלום, הוחלט להתיר לצוות צילום מטעם הערוץ להצטרף בכל זאת לשאר כלי התקשורת ולצלם את השיעור בנושא חנוכה שמסר הרב מלמד בבת ים הערב. אנו מצפים מערוץ 1 לקיים את התחייבותו. אנחנו יודעים לכבד את מי שמכבד אותנו ולא לכבד את מי שאינו מכבד אותנן"

בניגוד לדברי דגן בערוץ 1 אומרים כי הם שידרו את הקטע המדובר היום במהדורת "מבט". מרשות השידור נמסר בתגובה: "חטיבת החדשות ומנהלה אינם מוכנים להיכנע לסחטנות מכל סוג שהוא גם במחיר היעדר חומרים כתוצאה מכך, ולא תתן את ידה לפגיעה בחופש העיתונות. אנשי ישיבת הר ברכה ניסו לכפות על הערוץ הראשון דבר שאינו מקובל ואף מנוגד לחופש העיתונות, ולכן מנהל חטיבת החדשות יורם כהן סירב להיכנע לדרישתם ולהתחייב לבקשתם למנוע שידור צילומי הרב בשעה ששם את ידו על המצלמה, וכן לדרישת נציג הישיבה להשמיד את החומרים.

"כהן הודיע לאנשי הישיבה כי חטיבת החדשות שומרת לעצמה את הזכות לשימוש בחומרים על פי הצורך. למיטב ידיעתנו, אף הגדילו אנשי הישיבה ואסרו על הערוצים האחרים למסור לידי הערוץ הראשון את החומרים המצולמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully