וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקאן-אריקסון מחפש משרד פרסום חרדי לרכישה

נתי טוקר

17.12.2009 / 10:26

פעילות המחלקה החרדית של המשרד הצטמצמה בשנתיים האחרונות בכ-50%. הלקוח הגדול ביותר שעזב את המחלקה הוא חברת סלקום, שעברה לגיתם BBDO

ראשי משרד הפרסום מקאן-אריקסון מחפשים בשבועות האחרונים משרד פרסום חרדי לרכישה. ל-TheMarker נודע כי מנכ"לית מקאן, איריס בק, מנהלת מגעים עם כמה משרדי פרסום חרדיים עצמאיים. עד כה לא הבשילו המגעים לכדי עסקה.

"בפרסום החרדי מרוויחים הרבה מאוד כסף. אין עליהם רגולציה ואף אחד לא יודע כמה הם מרוויחים", מסביר בעלים של משרד פרסום חרדי שניהל מגעים עם בק. "לכן הם דורשים סכומים גבוהים, אבל מקאן לא מוכנים לשלם".

באחרונה נקלעה המחלקה החרדית של מקאן לקשיים. הלקוח הגדול ביותר שעזב את המחלקה הוא חברת סלקום - שעברה למשרד הפרסום גיתם BBDO, אשר חבר לשם כך למשרד הפרסום החרדי בולטון פוטנציאל. לקוחות אחרים, כמו דובק, הפסיקו את פעילות הפרסום שלהם במגזר בחודשים האחרונים.

מקאן גם לא הצליח להעביר למחלקה החרדית תקציבים מגזריים של חברות שעמן עובד המשרד, כמו כמו תנובה, אל על ורבוע כחול. עם זאת, המחלקה הצליחה לגייס לקוח גדול חדש - חברת החשמל.

היקף הפרסום המכוון לחרדים, שמבוסס בעיקר על העיתונות המגזרית, צמח בעשרות אחוזים בשנים האחרונות. ואולם נפח הפעילות של מקאן לא צמח כמצופה, ובחודשים האחרונים אף ירד באופן משמעותי. לפי נתוני יפעת בקרת פרסום, ב-2007 הגיע היקף הפרסום של המחלקה החרדית ל-92 אלף אינצ'ים בעיתונות הדתית (ינואר-ספטמבר), לעומת 49 אלף אינצ'ים בלבד ב-2009 - ירידה של כ-47%.

על רקע כל זאת עזב באחרונה מנהל המחלקה, איתן דובקין, שעבד בה כשמונה שנים. עמו פרשו עוד שלושה עובדים בכירים.

בעשור האחרון מנסה מקאן למצוא את דרכו בזירת הפרסום המגזרי. ב-2001 רכש המשרד את חברת פסיפס לפרסום חרדי, ושינה את שמה למקאן פסיפס. לאחר שהחברה לא הצליחה לצמוח הוקמה מחלקת מקאן מגזרים, ששילבה את פעילות המשרד במגזר הרוסי, במגזר הערבי ובמגזר החרדי. לאחר מכן עברה המחלקה מיתוג מחדש תחת השם מקאן cultures.

גם למשרד אדלר-חומסקי פעילות נרחבת במגזר החרדי, באמצעות חברת טריו (בבעלות משותפת עם גלר-נסיס פובליסיס), וכך גם לבאומן בר ריבנאי - באמצעות מגזרים (25%). לעומתם, שלמור-אבנון-עמיחי מעולם לא ניסה להיכנס לתחום ועד עתה אינו פעיל בו כלל.

ממקאן נמסר בתגובה: "המחלקה החרדית של מקאן פעילה ומשגשגת והצטרפו אליה לקוחות חדשים. דובקין סיים את תפקידו ותחליף אותו צביה שוהם, שחוזרת למקאן לאחר שש שנים". במקאן סירבו להתייחס לשאלה אם המשרד בוחן רכישת משרד חרדי עצמאי.

ל-TheMarker נודע כי דובקין עובר ל"הבצפר", בית הספר לפרסום של איגוד חברות הפרסום. דובקין יהיה אחראי על תוכנית לימודים חדשה, שתפעל בבני ברק ותוקדש לפרסום במגזר החרדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully