וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדור סוף

עמית הרמן

19.12.2009 / 18:11

חתולים בצמרת: עמוס רגב נגד נוני מוזס ועופר נמרודי, אמנון דנקנר נגד דן מרגלית, אבל מה זה חשוב, בתלת מימד הכל נראה יפה יותר

נוני מלך העולם

ידיעות אחרונות בשיתוף עם חברה שמייצרת תוכנות למכשירי ג'י.פי.אס מגישה פרויקט תלת-מימד עם בונוס של משקפיים מזניבים. מעכוזו של אובמה ועד המפשעה של גלית גוטמן – ויש כמובן את המודעה בכפולת האמצע של "7 ימים" מטעם החברה המממנת. הפרויקט הזה סיפק ודאי לא מעט ויכוחים משפחתיים סביב הזווית הנכונה דרכה אפשר לקלוט את אוסיין בולט חוצה את קו הסיום.

לא פשוט להרים הפקה כזו על נייר עיתון זול עם דיו נמרח, וזה באמת לא תמיד עובד. בסיכום העולמי אפשר היה לוותר על תמונתו של מייקל ג'קסון, וגם סט הצילומים של גלית גוטמן לא ממש אחיד ברמתו.

אם גם אתם ראיתם את סיוט ברחוב אלם עם משקפיים צבעונים והרגשתם שפרדי נכנס לכם לחלומות, אז בטח התלהבתם מהמודעה המושקעת על חברת הניווט ב-"7 ימים". מוזר שדווקא החברה הזאת בחרה לתת את החסות לפרויקט של ידיעות, בזמן שהסרט היקר בהיסטוריה יוצא לאקרנים ברחבי העולם, וכולו על חייזרים בתלת מימד. אם ג'יימס קמרון כבר בזבז 300 מיליון דולר עד עכשיו, מה זה בשבילו כמה תמונות של מתכונים מבית היוצר של נירה רוסו? או שאולי מדובר בתרגיל בפרסום סמוי והחייזר שמופיע במודעה של החברה המממנת לא הגיע לשם בטעות.

לצד הזיקוקים שידיעות מספקים בשבועיים האחרונים, מעריב מדליק נר ומחפש את בן-לאדן, איש העשור של סופשבוע. הגיליון המיוחד מסכם את העשור כשעמית כהן עושה קולות של רונן ברגמן ושניצר שומע קולות שאומרים לו שאורוול צדק.

אני מלך העולם

העורך הראשי של ישראל היום, עמוס רגב, מפקיע את כפולת 5-4 בכותרת לטובת כבוד האדם וחירותו. 1757 מילים נשפכו כאן בגנות חוק אדלסון שהוגש לקריאה טרומית. נוני ונמרודי חוטפים חזק על המהלכים שהם מבצעים מאחורי הקלעים כדי לדחוק את שלדון מבעלות על העיתון.

רגב מוריד את הכפפות ובמאמר חריף כותב על השרים שקיבלו יחס מועדף ממוזס: "מלשכתו בבית 'ידיעות אחרונות' מאחורי הקלעים בעודו נעזר ביועצי סתרים ובעורכי דין יקרים נהג נוני מוזס למשוך בחוטים. להפעיל פוליטיקאים להעביר חוקים לרומם ולהפיל. מי שציית לו תוגמל בכתבות אוהדות. מי שעמד על שלו - נענש. לאנשי 'חוות השקמים' הוא התחבר; על אולמרט הוא שמר; את חיים רמון הוא ניסה לחלץ ממשפטו; לשר האוצר שהורשע בגניבה הירשזון הוא ניסה לעזור".

לכאורה, נוני יכול ללכת לבית משפט ולתבוע את רגב ועיתונו, אבל כמו שלמדנו בפרויקט השבעים של ידיעות: הכל נשאר במשפחה. התגובה ודאי תגיע בדמות תחקיר "חפיף רגב" ב"7 לילות" הקרוב.

קמרון מלך העולם

האירוע התרבותי המדובר בעולם עובר בשתיקה משונה בידיעות ובמעריב. למרות שנוני ושילה זורמים עם התלת מימד, ומעריב חי ביקום נפרד – שני העיתונים מתעלמים מהיצורים הכחולים של ג'יימס קמרון. רק גלריה מרימה את הכפפה שמוטלת עם שלט "קחו אותי" וזרקור ענק מכוון לעברה.

הטיפול בסרט "אווטאר" הוא הארץ קלאסי. ישי קצ'לס ממחזר ראיון מסוף השבוע הקודם עם ג'יימס קמרון, והיתר מורכב בעיקר מכתבות מתורגמות מהגרדיאן ומהניו-יורק טיימס. הקרנות העיתונאים כבר נערכו לפני סגירת הגיליון ובטוח איפשהו מסתתר איזה אנימטור שאמא שלו התנדבה פעם בקיבוץ – אבל גלריה מאכילה אותנו בדברים שכבר ידענו על הסרט.

מיאו, חתולה

ישראל שישבת ממשיך במסורת השערים המופרכים. השבוע זה טייגר וודס, באיחור של שבוע. את הכתבה, או בעצם טור, של רונן דורפן אפשר למצוא רק בעמוד 52. בטריטוריה של שער 2, התוספת הגרובית-מגנובית. בחלק המגזיני ניתן למצוא כתבות על משק המים, שנה לעופרת יצוקה וחשיפה של שיר זיו: בלונדיניות מלוהקות לתוכניות ריאליטי. אף אחד מהנושאים לא עמד בתנאי הסף של עורך המגזין ההישגי אז הביאו את הכושי שיעשה את העבודה.

כתבה נוספת, קצת יותר מכובדת, על וודס אפשר למצוא בעמ' 66 של מוסף הארץ. גם רענן שקד נדרש לנושא בטורו ב-7 לילות עם אותו רעיון של דורפן: קשה להיות כושי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

לה מרמור

היה זה עוד שישי מנומנם בבית משפחת בול וטופולסקי כשערימת העיתונים נחתה ברעם על מפתן הדלת. "ביטאון ממשלת ההומואים עשה זאת שוב", אמר בול לטופולסקי בעודו צופה בראף קאטים של סרטו פורץ הדרך הבא וסימפוניה של ברוקנר מתנגנת לה בחדר הסיפריה. גיל שוחט מאנשי המוזיקה הקלאסית הבולטים בישראל (וגם בנה של כתבת הארץ ציפי שוחט) יוצא מהארון בשער מוסף הארץ.

הראיון מקדם את עליית האופרה "הילד חולם" לפי מחזה של חנוך לוין. שוחט, שכתב את המוזיקה לאופרה, מתמודד עם שאלות נמוכות של דורון חלוץ שמנסה להלביש אותו בחוטיני ורוד ולהעלותו על המשאית המובילה של מצעד הגאווה בתל-אביב.

כמה שעות אחר כך, לפני שהם יוצאים להדלקת הנרות הממלכתית במשרדי האגודה, שואל בול את טופולסקי: "מישהו מעניין מתראיין במעריב?". "שרפתי אותו", עונה טופולסקי. מסך.

עלי בבא וארבעים השודדים

שלוש שנים אחרי שצלבו אותו על שער "7 לילות", מנסה צחי כהן להביא לתחיית המתים של ג'קו אייזנברג. הכוכב הנולד שמקדם את המחזמר "עלי בבא" בהשתתפותו מספר על השנים הקשות, החרם של מארגני חגיגות ימי העצמאות, ובקיצור חייו הם עולב מאז הראיון הקודם.

מעשה הצדקה הזה מגיע לפני עזיבתו של עורך המוסף עדי גולד. אולי הוא רוצה לסגור כמה פינות עם הקדוש ברוך הוא לפני העלייה למטוס לניו יורק.

מצד שני, רז שכניק ורביב גולן ממשיכים לגלות נאמנות לקו המערכתי בבוקסה נפרדת: זה לא "7 לילות" שחיסל את הקריירה של ג'קו, זה הציבור המטומטם.

ציוץ קטן

@@@שנה לעופרת יצוקה, וחוץ מכתבות על הרופא אבו אל-עייש בשבוע שעבר בידיעות והשבוע במעריב ובערוץ 10, העיתונים עוסקים רק בשכול והגבורה הישראלים כאילו לא עפו פצצות זרחן בצד השני.

@@@שנים רבות הקדישה פרופ' עדה יונת כדי לחקור את הריבוזום, ואז מגיע אמן המיצג של ישראל שישבת ומאייר אותה כמו גבר.

@@@בעוד שיר זיו מגרדת בלונדיניות נשכחות מתוכניות ריאליטי, בשער "7 לילות" (ידיעות אחרונות) מופיעות לוי-בוהדנה-ונחשון המלאכיות של סוכנות לוק (ידיעות אחרונות) שקיבלו תוכנית לילה ב-HOT (ידיעות אחרונות). מאוד אלגנטי בהתחשב בידיעה על לוח win-win בעמוד האחורי של הכותרת.

@@@כמו תמיד אחרי כתבה שמבקרת קצת את אביב גפן, מגיע הטלפון ממנהלו האישי שמודיע כי אביב פשוט שבור. יש כאלה שממשיכים הלאה, ויש כאלה שמפרסמים הבהרה. בהארץ הלכו על אופציה ב'.

המנון לאמנון

ארבעה חברים יצאו לדרך בים בם בום
תמונות של מרגלית אולמרט ולפיד אצל דנקנר באלבום/

אחד כבר לא איתנו, שני כבר לא ראש ממשלה,
והשלישי שונא ואובססיבי ואין בליבו חמלה/

והרביעי שכבר אינו עורך עיתון,
יש לו טור אישי, מקום טוב לסגור בו חשבון

שיר ליאיר

בזמן נאום ראש הממשלה לפיד מנקר
כשהוא מתעורר, מתחיל יאיר להרהר

העתיד לא ברור ואין לנו רועה
וכולם מסביב שואלים מה יהיה?

אבל כשאדם פונה אליו, הוא מבין לפתע
לא כל טור צריך שתהיה לו פואנטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully