וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאון השקעות דורשת להוציא את ערוץ 9 מה-DTT

וואלה! ברנז'ה

20.12.2009 / 21:05

החברה, שהתמודדה בעבר על הפעלת הערוץ הרוסי טוענת לקראת דיון בועדת כלכלה בנושא כי הוא אינו עומד בתנאי רשיונו. מנכ”ל ערוץ 9 ליאוניד בלחמן: המכתב מעיד על בורות כותביו"

חברת גאון השקעות שהתמודדה בעבר על הפעלת הערוץ היעודי בשפה הרוסית פנתה היום (ראשון) ליושב ראש ועדת הכלכלה אופיר אקוניס בדרישה שלא להכניס את ערוץ 9 לחבילת הערוצים הדיגיטאלית (DTT). במכתב שנשלח באמצעות עורך הדין גדעון קורן לקראת הדיון ברפורמה בתקשורת טוענות החברה, כי בשל אי עמידת הערוץ בתנאי רישיונו, אין הצדקה להכניסו לחבילת ה-DTT ולהפכו מערוץ ייעודי לערוץ ברודקאסט לכל דבר.

במכתבן מציינות טלעד ושביט כי בעבר דחתה ועדת הכלכלה יוזמה של מועצת הכבלים והלווין לאפשר את שידור הערוצים הייעודיים, 9 ו-24, בשידור פתוח וכן שהערוץ זכה במהלך תקופת רישיונו להקלות משמעותיות, הכוללות הקלות בחובות ההשקעה בהפקות מקור, הפקת מהדורת חדשות באמצעות גורם שאינו מורשה בכך ועוד.

גאון השקעות טוענת כי קיימים אינטרס ציבורי וחובה משפטית לעמוד בתנאי מכרז ובכל מקום בו חל שינוי מהותי, יש לפרסם מכרז חדש. שינוי בהגדרת הערוץ הייעודי כך שיותאם לשידורים בחבילת ה-DTT מהווה לדבריהן שינוי מהותי דיו כדי לחייב מכרז חדש. עוד נטען כי אם ישתנו תנאי הפעלת הערוץ אין מקום להאריך את זיכיונו בתום תקופת הרישיון הראשונה המסתיימת בעוד כשנתיים.

בהמשך נכתב: "אך לאחרונה הודגש בועדת הכלכלה הנטל הרב המוטל על מי שיקבל זכות להיות משודר באוויר במסגרת רפורמת המעבר מזיכיונות לרישיונות. נטל זה כולל חובת הפקות מקור וחובת הקמת חברת חדשות. כיצד עומדות מטלות אלה מול התרת שידורו של ערוץ 9 באותה חבילה- ערוץ אשר היקף מטלותיו בתחום הפקות מקור, כמו גם החדשות, הינו סמלי, לכל היותר?"

ליאוניד בלחמן, מנכ"ל ערוץ 9, מסר בתגובה: "המכתב מעיד על בורות כותביו. ערוץ 9 לא קיבל שום הקלה משמעותית במשך שנות רישיונו, בוודאי שלא בהשקעות בערוץ ובהפקות בז'אנרים השונים. אם היו הקלות הן היו בשוליים, בנוגע להפקת החדשות: יש ברישיון שלנו כבר שמונה שנים אפשרות להפקת חדשות עצמאית. לא ניצלנו אותה כי חשבנו שאנחנו לא בשלים עדיין לעשות הכל יחד. דחינו את זה וברגע שנגמר ההסכם עם חדשות 2, לפני כשנה, ניגשנו לממש זכות שתמיד הייתה לנו. לא הורידו לנו שקל מההתחייבויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully