וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ערוץ 9 בחבילה הצרה- סכנה לעתיד HOT ו-yes"

הדס ריבק

21.12.2009 / 13:17

מנכ"ל HOT ונציגי הלווין התנגדות נחרצת להוספת הערוץ לחבילה הדיגיטלית הצרה, אולם נתקלו בתמיכה מקיר לקיר של חברי ועדת הכלכלה כולל היו"ר אקוניס שהציע גם לסגור את ערוץ 33

מנכ"ל הרשות השניה הציע להעביר את שידורי הטלוויזיה החינוכית מערוצים 1 ו-2 לערוץ 33 ובכך לאפשר את שידור תכני החינוכית בחבילה הדיגיטלית ה-DTT. יושב ראש ועדת הכלכלה של הכנסת חבר הכנסת אופיר אקוניס אף הציע לסגור את ערוץ 33 שלדבריו הינו "ערוץ מיותר לחלוטין שאינו נותן מענה לדבר". אקוניס תומך בהכנסת ערוצים 9 -24 לחבילה הדיגיטלית.

סמירה סיפר בדיון כי שמונה שעות שידור של החינוכית בערוץ 1 מונעת חתימת הסכם עם רשות השידור לגבי שידור ערוץ 1 בחבילה הדיגיטלית: "על פי החוק ועל פי הנחיות מהאוצר, אם לא נחתום צריך להפסיק את השידורים של ערוץ 1 ב-DTT החל מינואר והחוק יחייב אותי כי אין מימון. רשות השידור עומדת לפני רפורמה. להכביד עליהם זה לא פשוט. אני מציעה שהחינוכית תשדר את שמונה השעות שלה ואת השעתיים מערוץ 2 בערוץ 33".

מהחינוכית נמסר בתגובה להצעתו של סמירה: "מה הועילו חכמים בתקנתם. המטרה היא להכליל את החינוכית כולה בחבילת החינם. השעות המדוברות גם ככה משודרות בחבילה הצרה".

כולם הרוסים על 9

עיקר הדיון נסוב סביב שאלת הכנסתו של ערוץ 9, הערוץ היעודי בשפה הרוסית לחבילת השידורים הדיגיטלית DTT. על פי הצעת החוק בחבילת השידורים יכלל רק הערוץ היעודי בשפה הערבית. בישיבת הועדה נרשמה נוכחות רבה של חברי כנסת יוצאי מדינות חבר העמים, שמטבע הדברים תמכו בהוספת הערוץ לחבילה הדיגיטלית. גם חברי הכנסת שי, שאמה ויושב ראש הועדה אופיר אקוניס תמכו בהוספת הערוץ לחבילה זו.

נציגי HOT ו-yes בדיון התנגדו לנושא. מנכ"ל HOT הרצל עוזר אמר: "ה-DTT מהווה איום קיומי על HOT ו-yes. הוא מתרחב לאט לאט לעוד ערוצים. אפשר לחבר את הממיר הזה לאינטרנט וזה יהיה סופה של הטלוויזיה הרב ערוצית. אם חשוב הנושא בעינכם תשקלו את משמעויות העניין. מעבר של 50 אלף לקוחות רוסים הם סכנה לעתיד של yes ו-HOT".

עוזר התייחס למצב הכלכלי הקשה של שתי החברות ואמר: "HOT ו-yes חייבות לבנקים שבעה מיליארד שקל. מתעסקים באיך לעזור לערוצים 2 ו-10 ושוכחים שיש חברות שחייבות מיליארדים ועתידן לא ברור. תעשיית הטלוויזיה הרב-ערוצית מדממת ולא מרוויחה. אני מנהל חברה בחוסר ודאות יומיומית. כל יום אני פותח את העיתון וקורא איזו גזירה שהולכת לאיים על קיומנו".

סמנכ"ל האסטרטגיה של HOT יורם מוקדי אמר: "היה ניסיון של יושבת ראש המועצה לשידורי כבלים ולווין דורית ענבר לתקן חקיקה ולקבוע שערוצים 9 ו-24 ישודרו באוויר. ועדת הכלכלה דחתה את זה ורק הערוץ הערבי קיבל את האישור ותמורת זה הוא עבר לידי הרשות השניה. ואז היה המכרז. מי שניגש למכרז על ערוץ 9 ידע שזה יהיה ערוץ כבלים בלבד. לכן ברור לכל שאם הערוץ נכנס לחבילה הדיגיטלית צריך להיות מכרז חדש. אחרת אנחנו לא נאמנים לרוח הועדה".

"הרפורמה תעשה דאון גריידינג לערוץ 9"

היועץ המשפטי של ערוץ 9 דב אברמוביץ' הציג בדיון את עמדת הערוץ ואמר: "ערוץ בשפה הרוסית הוא ערוץ שנהוג לשדר בפלטפורמה הבסיסית ביותר. זה לא ערוצים שמתאים לחבילות הנישתיות. אם לא נכליל את הערוץ בחבילה הדיגיטלית, נפלה לרעה את ציבור דוברי הרוסית, שיצטרך לשלם את העלות הגבוהה של הערוץ שהוא למעשה ערוץ הבית שלהם. הערוץ צריך להוות חלופה ציונית לערוצים עתירי תקציב שמשודרים מחו"ל. הרפורמה המתוכננת תאפשר שידור פרסומות בכבלים ובלווין ולכן ה-DTT עושה דאון גריידינג לערוץ 9 שיהיה אחר מכל ערוץ אחר בפלטפורמה הרב ערוצית שמותר לו לשדר פרסומת".

ליאוניד בלחמן, מנכ"ל ערוץ 9 התייחס לנושאים שעלו היום בועדת הכלכלה: "אנו מברכים על העובדה כי יו"ר וועדת הכלכלה, ח"כ אופיר אקוניס, מכיר בחשיבות צרכיהם של למעלה ממיליון דוברי רוסית החיים כיום בישראל ובזכותם ליהנות משידורי הטלויזיה הדיגיטלית. אני מקווה כי נבחרי ציבור נוספים ילכו בעקבותיו ויפעלו להכללתו של ערוץ 9 כחלק בלתי נפרד מהחבילה המתגבשת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully