וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דורנר: "לא ננקוט צד לגבי פסק דין סרן ר'"

וואלה! ברנז'ה

22.12.2009 / 13:35

מועצת העיתונות תקיים ביום חמישי דיון פתוח שיתמקד בהיבט המשפטי של פסיקת בית המשפט בתביעת הדיבה נגד אילנה דיין והתכנית "עובדה"

מועצת העיתונות אינה מתכוונת לנקוט עמדה בוויכוח שהתפתח סביב תוצאות משפט הדיבה של סרן ר' נגד אילנה דיין והתכנית "עובדה". כך הודיעה היום נשיאת מועצת העיתונות השופטת בדימוס דליה דורנר.

המועצה תקיים מחרתיים (חמישי) דיון פתוח, בפסק הדין. לדברי דורנר, הדיון יתמקד בהיבט המשפטי. "ידוע לי כי גם בקרב העוסקים בעיתונות הדעות חלוקות סביב פסק הדין, ואין זה מעניינה של המועצה להתערב בהחלטות של בית המשפט. אולם אנו נרצה לפעול כדי לשמר הלכות פסוקות של מערכת המשפט הישראלית בנושא חופש העיתונות".

"אני ערה לדעות השונות בציבור סביב פסק הדין שניתן כנגד אילנה דיין, ואין לנו כוונה להתייצב מאחורי מי מבין הצדדים", אמרה נשיאת המועצה. "זו מועצה בה חברים מרבית אמצעי התקשורת, ויש צורך שאלה ישמיעו את קולם במסגרת מוסדות המועצה".

נשיאת המועצה הדגישה כי פסיקתו של השופט סולברג נגד דיין והתוכנית "עובדה", הסתמכה על הלכת רוב בבית המשפט העליון משנות ה-70. אולם דעת המיעוט מאותה עת, של השופט מאיר שמגר, הפכה בתחילת שנות ה-80 להלכה המשפטית השלטת, ותפסה עמדה קנונית כהלכה פסוקה, אותה לומדים כיום באוניברסיטאות. שמגר טען כי חובה להעניק מידה של "אצילות" לעקרון חופש העיתונות בשעה שבוחנים אותו מול זכות האזרח להגנה על שמו הטוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully