וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכול וחיפזון

צבי זרחיה

22.12.2009 / 14:09

הצעת חוק של חברי כנסת חרמש ושאמה מבקשת לאסור על נציגי תקשורת ליצור קשר עם מקבל בשורת איוב אלא לאחר חצי שעה ממועד קבלת ההודעה

נציגי התקשורת האלקטרונית והמודפסת לא יוכלו ליצור קשר עם "מקבל בשורת איוב" על מות אחד מקרובי המשפחה אלא לאחר שתחלוף חצי שעה ממועד קבלת ההודעה. כמו כן, יהיה עליהם לשמור מרחק של 200 מטרים מתחומו. כך עולה מהצעת חוק המכונה "בשורת איוב" שהונחה על ידי ח"כ כרמל שאמה (ליכוד) וח"כ שי חרמש (קדימה).

זאת ועוד, הצעת החוק קובעת שכלי תקשורת לא יפרסם תמונה או סרט וידיאו של מקבל בשורת האיוב ב-48 השעות הראשונות לאחר קבלת הבשורה אלא אם ניתן לו אישור בכתב ממקבל הבשורה. מי שיעבור על החוק צפוי לעונש מאסר של חודש או לקנס של של 300 אלף שקל.

שאמה וחרמש הסבירו כי "הצעת חוק זו נולדה בעקבות חוסר הרגישות שגילו כלי התקשורת והפגיעה המיותרת ברגישות בני משפחת רמון ברגעים הקשים ביותר בחייהם. כולנו ניצבים המומים, חסרי מילים ובעיקר חסרי יכולת לנחש באמת את תגובתם של משפחות המקבלות את הבשורה הקשה מכל, אך ביכולתנו למנוע פגיעות מיותרות ע"י הגבלה מזערית מידתית וראויה ובעיקר מוסרית וצודקת במרחב הפעולה של כלי התקשורת בסיקור האירועים הנ"ל".

לפני כמה חודשים פורסם שדבר מותו של אסף רמון בנו של האסטרונאוט המנוח אילן מנוח נודע לבני המשפחה מנציגיהם של אמצעי התקשורת שהגיעו לבית.

שאמה אמר כי כשכן של משפחת רמון, יזם את הצעת החוק לאחר שנוכח באופן אישי כי "התכונה סביב בית המשפחה והצילומים החודרניים היו מיותרים ופוגעים מאד גם אם לא נעשתה כוונה זו".

בדברי ההסבר להצעת החוק נקבע כי "הסולידריות והעניין הציבורי בגורל נפגעי אירוע אסון המוני, בשלומם של חיילי צה"ל שנפגעו במהלך מילוי תפקידם ובנפגעי איבה הביאה עימה תופעה לוואי קשה והיא פרסום שמותיהם ותמונותיהם של בני משפחות נפגעים ברגע קבלת הבשורה על היות קרוב המשפחה נפגע באירוע מן האירועים המנויים לעיל. לעתים ההגעה של כלי תקשורת לסביבתם של בני המשפחה מקדימה אף את קבלת הבשורה הרשמית".

שאמה וחרמש הוסיפו כי "פרסום שכזה מהווה חוסר ההתחשבות בוטה ברגשותיהם של אלו החווים חוויה קשה ויש בו כדי לגרום להם לפגיעה נפשית קשה ביותר. אין ספק כי הפגיעה בחופש העיתונות בכך שמעוכבים פרסום פרטי מקבלי בשורת האיוב היא פגיעה מידתית, ראויה, מוסרית ומוצדקת, בהתחשב ברגשות המשפחות השכולות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully