וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקוניס תוקף את צעדי החירום המתוכננים של שקלאר

וואלה! ברנז'ה

22.12.2009 / 19:11

יו"ר ועדת הכלכלה אמר בדיון על רשות השידור: "אסור לנהל מאבק על גבם ומשכורתם של העובדים. תכנית המנכ"ל לא מתקבלת על הדעת"

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (שלישי) את הסעיף בהצעת חוק רשות השידור, שמסמיך את השר הממונה על יישום חוק הרשות להאריך בשנה את היתר הפחתת מחויבויות ההשקעה בהפקות מקור בערוץ 1. בדיון סוער שהתקיים היום בנוכחות נציגי היוצרים ואנשי הרשות, תקף יושב ראש הוועדה אופיר אקוניס את יוזמות הנהלת הרשות לצעדי חירום, ואמר: "אסור לקצר את 'מבט' ל-20 דקות ולסגור את תחנות הרדיו של השידור הציבורי. צריך לשלם את המשכורות בזמן ואסור לנהל מאבק על גבם ומשכורתם של העובדים. תכנית המנכ"ל לא מתקבלת על הדעת". מנכ"ל הרשות מוטי שקלאר סייג בתגובה את הפרסומים ואמר כי תחנות רשות השידור לא תסגרנה אלא תצומצם מסגרת השידורים, אורך מהדורת "מבט" יהיה 30 דקות לפחות והמשכורות תשולמנה עד ה-5 בינואר.

מנכ"ל רשות השידור הודיע אתמול (שני) לעובדים כי החל ב-1 בינואר תנקוט הרשות בשורה של צעדי חירום לשם צמצום הוצאותיה ב-2010 בכמאה מיליון שקל. צעדי החירום עשויים לכלול קיצוץ משכורות, מעבר לשידור מחזורי בערוץ 1 בשעה 23:00, צמצום שידורי החוץ ועוד. במקביל פועלת כעת הממשלה לאפשר לרשות השידור להפחית את הוצאות התוכן שלה לפחות מהמחויבות בחוק בשל המצב הכלכלי הקשה של הרשות. כפי שפורסם לראשונה בוואלה! ברנז'ה, הממשלה יזמה תיקון לסעיף בחוק רשות השידור, שיאפשר לשר הממונה להאריך בשנה את ההיתר שניתן לראשונה בדצמבר 2008, לפיו תוכל הרשות להשקיע בהפקות מקור פחות מהנדרש בחוק בשל קשייה הכלכליים. אם יאושר סעיף זה, יידחה בשנה יישום חוק רשות השידור החדש המחייב את הרשות להשקיע 36% מהכנסות הטלוויזיה ישירות בהפקות מקור מסוגה עילית.

יושב ראש איגוד המפיקים מוש דנון שנכח היום בדיון מסר: "חבל מאוד שהאריכו את ההפחתה בעוד שנה, כי זה למשוך בשנה נוספת את האי עשייה ואי העבודה על הרפורמה. אנחנו מפנים אצבע מאשימה לממשלה ובמיוחד לשר הממונה , שבשנה האחרונה לא ניסו לטפל ברשות ונתנו לערות הזה לקמול ולדעוך. מבחינתנו זה עצוב מאוד ואנחנו קוראים לראש הממשלה להתערב ולהציל את הערוץ הציבורי. אנחנו מצפים שגם הועדים יגלו גמישות וילכו לקראת פתרונות הרפורמה". טרם התקבלה תגובת רשות השידור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully