וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרסום ברדיו עובד לאברהם פרחי

איילה צורף

23.12.2009 / 14:44

זכה במכרז לניהול מכירת הפרסום בקול ישראל. ההערכות הן כי הכנסות רשות השידור מפרסום ברדיו יגיעו ב-2010 ל-115 מיליון שקל, מתוכם צפוי פרחי לגרוף כ-25%

אברהם פרחי הוא כנראה אחד האנשים שמרוויחים הכי הרבה כסף מפרסום ברדיו בישראל. השבוע הוא זכה במכרז שניהלה רשות השידור לבחירת החברה שתנהל בחמש השנים הבאות את מכירת הפרסום בתחנות הרדיו של קול ישראל: רשת א', רשת ב', רשת ג', 88FM ועוד. פרחי מנהל את מכירת הפרסום בקול ישראל זה 16 שנה. הודות לזכייה פרחי יגיע ל-21 שנה רצופות שבהן הוא האחראי על הפרסום ברדיו הציבורי בישראל.

פרחי זכה במכרז לאחר שהיה מתמודד יחיד בו. בשנים האחרונות הכניסו רשתות הרדיו של קול ישראל 100-110 מיליון שקל מפרסום בכל שנה. בשיחה עם TheMarker העריך פרחי כי ב-2010 יגיעו ההכנסות מפרסום ל-115 מיליון שקל.

לפי פרטי החוזה בין פרחי לרשות השידור, שהגיעו לידי TheMarker, 60 מיליון שקל ראשונים מההכנסות מפרסום ברדיו יעברו במלואם לרשות השידור. כל הכנסה מעבר לכך תתחלק בין פרחי לבין רשות השידור, כך שפרחי יקבל 57.8% ורשות השידור תקבל 42.2%. במידה שאכן יעמדו ההכנסות בקנה אחד עם הערכותיו של פרחי ושל רשות השידור, יכניס פרחי לכיסו 32 מיליון שקל בכל שנה, ורשות השידור תקבל כ-83 מיליון שקל (כולל מע"מ).

מדובר בשיפור משמעותי בתנאיו המסחריים של פרחי כזכיין מכירת הפרסום של קול ישראל: מנתונים שמסרה רשות השידור, על פי תנאי החוזה הקודם עם פרחי, הוא קיבל 21% מההכנסות הכוללות, שהגיעו כאמור לכ-100-110 מיליון שקל בשנה, לאחר ניכוי עמלות שמשלם פרחי למשרדי הפרסום - כ-30%. עוד נקבע בחוזה כי הזוכה במכרז תוכל להציע לרשות השידור שירותים נוספים בתחום הפרסום, שבעבורם תקבל תשלום בנפרד.



"אם יש פוליטיקה, זה לא מעניין אותי"

כשדוברת הרשות נשאלה מדוע אף חברה פרט לפרחי לא התמודדה במכרז, נמסר כי "הרשות פועלות להגמשת הכללים באופן שבו פוטנציאל המשתתפים יגדל". פרחי אישר את הנתונים אך ביקש להדגיש כי ההכנסות כוללות מע"מ ובפועל הן נמוכות יותר.

מדוע להערכתך היית מתמודד יחיד במכרז?

פרחי: "מדובר במכרז מסובך וקשה במיוחד. התנאים שהמתמודדים במכרז נדרשו לעמוד בהם היו מורכבים: התבקשנו להעביר 60 מיליון שקל ראשונים של ההכנסות לרשות השידור, שזה בפני עצמו סיכון כלכלי רציני. מעבר לכך, רשות השידור דרשה ערבות של 15 מיליון שקל. כנראה שלא היו גופים אחרים שרצו להסתכן כלכלית".

למרות דרישות רשות השידור, מדובר בהכנסות נאות במיוחד. האם לידיעתך היו גופים נוספים ששקלו להתמודד במכרז?

"היו לפחות ארבע חברות ששקלו להתמודד במכרז והתייעצו אתי, אך הן החליטו לא לגשת לאור דרישות טכניות נוספות שהיו לרשות השידור, כמו למשל הדרישה שהחברה הזוכה תחזיק אולפן הקלטות סאונד כדי לתוכל לייצר לרשות השידור פרומואים לתחנות הרדיו השונות".

ייתכן שנותרת מתמודד יחיד כי כולם העדיפו לא לעסוק בפוליטיקה הפנימית המורכבת שיש ברשות השידור, או העריכו שסיכוייהם לזכות נמוכים?

"אני לא חושב שזאת היתה הסיבה. תחנות קול ישראל הן המובילות ברדיו בישראל. אני חושב שהתנאים הכלכליים שהוצגו במכרז היו קשים מאוד ולכן הם בחרו לא להתמודד. גם אם יש פוליטיקה זה לא מעניין אותי ולא נוגע בי. אני לא מתעסק בצד הפוליטי ולא מכיר אותו. לא במקרה תחנות קול ישראל מצליחות. ההתנהלות והעשייה של הרדיו ברשות השידור מוצלחת במיוחד".



משתף פעולה גם עם איבגי

פרחי כיהן בעברו כמנכ"ל תבורי, לימים יפאורה-תבורי. ב-16 השנים האחרונות הוא עוסק בעיקר במכירת פרסום בקול ישראל ובמקביל הוא שותף של אורי שנער בבעלות על חברת האנימציה הדיגיטלית אניבום (12%). כמו כן, הוא הקים באחרונה חברת הפקת סרטי קולנוע עם אנשי העסקים חיליק מיכאלי ותמי לאון. הם הפיקו את הסרט "סיפור גדול", ובימים אלה עובדים על ארבעה סרטים נוספים, בהם הסרט "וביום השלישי" - סרטו הראשון של משה איבגי בתפקיד הבמאי.

במימון ובהפקת בסרט שותף הפרסומאי גדעון עמיחי, שותף במשרד הפרסום שלמור-אבנון-עמיחי, שמטפל בתקציב הפרסום של קול ישראל מזה שנים ארוכות. כמו כן, מפיק פרחי את סרט האימה הראשון בעברית, "כלבת" בכיכובם של עפר שכטר ואניה בוקשטיין.



טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully